Hej,


Någon som har en badtunna?
Har funderat på en Vedeldad badtunna men vet inte vad man ska satsa på.
Någon som har och kan tipsa om för och nackdelar? Vad är bra att tänka på när man planerar var den ska stå?

Vilken prisnivå skall man satsa på?
Har inte tänkt att man ska kunna vara 15 pers i tunnan utan kanske 4-5 st vuxna.
Fundera på hur mycket ni har tänkt att använda det, handlar det om några bad ibland med planering så är vedeldad trevligt men vi älskade vårt spabad i förra huset och har just beställt ett nytt. För oss är det spontan badandet och massagen det viktigaste. Maken badade minst 4 dagar i veckan när vi hade och jag tror inte att det kommer bli mindre när vi får hem vårt nya. ;)
 
Fundera på hur mycket ni har tänkt att använda det, handlar det om några bad ibland med planering så är vedeldad trevligt men vi älskade vårt spabad i förra huset och har just beställt ett nytt. För oss är det spontan badandet och massagen det viktigaste. Maken badade minst 4 dagar i veckan när vi hade och jag tror inte att det kommer bli mindre när vi får hem vårt nya. ;)
Jag tror spabad blir lite väl dyrt, i drift iaf. Kan vara knepigt även gällande placering att få dit el.
 
Vi har en! Vi skulle ha velat ha en extern kamin, lättare att ordna ett lock till den då. Jag upplever att det nästan tar längst tid att fylla med vatten, inte riktigt lika lång tid att elda. Plast invändigt. Lättskött!
Behöver man byta vatten varje gång?
 
Behöver man byta vatten varje gång?

Njae. Men det finns risker med stillastående vatten med bakterietillväxt och det blir ganska ofräscht efter ett eller två bad. Ska man bada dagarna efter varandra eller så, ser jag inte behovet att byta, men ska det stå stilla i sommarvärme längre tid bör man nog byta (det finns också behandlingsmedel, men det är lite svårt att dosera rätt för de förhållanden som gäller - och det går inte riktigt att mäta hur illa det är ställt).
 
Vi har en i plast, inbyggd i altanen. Jättesmidig att göra rent också.
Tar ett par tre timmar att fylla och ska vi bada på kvällen börjar vi elda på förmiddagen.

Vi har glömt att tömma så att den har fryst. Det kan ju bli tokigt men det har gått bra. Bara att elda en stund. Dessvärre har vi inget snöre till proppen så 'någon' måste hoppa i och rycka upp den 😅
 

Liknande trådar

Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 346
Senast: sthu
·
Mat Jag tänkte investera skatteåterbäringen i en uppgradering av köksverktygen. Mer specifikt så letar jag efter en matberedare och en gryta...
Svar
10
· Visningar
458
Senast: MiaMia
·
Tjatter Bästa Termomuggen? Jag har en från Thermos som jag använt i tio år kanske, men efter nästan daglig andvändning tänker rjag nog en ny...
Svar
10
· Visningar
264
Senast: Mabuse
·
Mat Jag fyller snart 30 år och ska anordna en fest för familjen. Då jag bor 60 mil från alla andra i familjen lånar jag brorsans hus och...
Svar
8
· Visningar
829
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp