Bäbisleverans!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bäbisleverans!!!

Vad roligt! Grattis :bump: :)
men vilken otur med barnmorskan, tur att det gick bra ändå!
 
Sv: Bäbisleverans!!!

Cillavan skrev:
Tack! Ja visst är de fina! Min mamma gnällde lite, hon tyckte båda namnen var konstiga men man vänjer sig ju.
Och mysigt ska vi ha, och har redan!

Jag tycker de är jättefina namn!
När jag var gravid senast funderade jag och min sambo på ovanligare pojknamn (nu blev det en tjej men ändå) men vi kom bara på konstiga namn. Men du har ju hittat två jättebra!
 
Sv: Bäbisleverans!!!

Tack alla!!!
Ja, barnmorskan var lite kort, men det känns inte som om det förstörde förlossningen, och jag är absolut inte avskräckt (en rar sköterska på BB frågade det) men visst hade det varit bättre med en som var lite mer förstående. Hon var ung, jag vet inte om hon hade barn själv. Men sköterskan sa att flera hade upplevt henne som lite kall.
Sar, jag vet inte om det berodde på att jag var omföderska, men jag tror inte det. Du ska nog inte oroa dig, för precis all annan personal som jag har mött på UAS i alla fall har varit otroligt gulliga och bra! Och jag har träffat många, stannade tre plus två nätter förra gången (fick åka in akut pga kvarbliven placenta) och nu en natt där flera kände igen mig. Men du ska väl föda i Norrland som det står att du kommer ifrån?
Lisa, tack så mycket för login under bruksprovet! Utslagen var verkligen rätta ordet, men nu är magen lite mindre igen.

Nu är enda smolket i bägaren frågan om det finns kvarbliven placenta i alla fall, för jag hade rejält ont i livmodern i en timme i natt och det kändes precis som förra gången. Men jag blöder väldigt lite. Men kommer det igen i natt så är det väl risk att det är likadant. Jag hoppas att det bara var en kraftig eftervärk. Jag mår i alla fall jättebra i dag.
Lycka till alla ni som väntar! :-)
 
Sv: Bäbisleverans!!!

Grattis till nytillskottet! :bow:

Vilka fina namn ni valt till era pojkar! :)
 
Grattis

Till lillkillen! Du verkar ju som gjord för att få barn :-) Gick det lika snabbt med Julian?

Lycka till!!
 
Sv: Grattis

Tack!
Nej, inte alls lika snabbt, men ganska snabbt på slutet. Då sov jag inte under natten hemma, under natten på förlossningen gav de mig värkavstannande för att jag skulle få sova (tjena, det var ju lätt! Ingen sömn då heller) och han föddes 05.30 men jag var helt slut och förlorade en del blod så jag var medtagen. Men nu skulle jag verkligen kunna rida om det inte vore för stenhårda ömma röda vattenmeloner! Men jag är faktiskt inte så sugen på ridning än. Vill bara gosa med knyttet!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Eftersom snön kom, det frös och dörröppnaren på baksidan som är enda vägen jag tar mig ut och in med manuell rullstol, promenadscooter...
Svar
0
· Visningar
391
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 217
Småbarn Vi har en kille som blir 3 år i april och en bebis på 2 månader. När sonen blev 2 år började han bli mer och mer trotsig och i höst nu...
2
Svar
34
· Visningar
5 169
Senast: Guldaskig
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
36 229
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kemisk kastration?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp