Bukefalos 28 år!

Bäddsoffa - Vad har ni?

Squie

Trådstartare
Halloj

Detta med bäddsoffa, vilket aber att få det bra. Jag söker en soffa som behöver vara möjlig o bädda i sin form ”sk. längsgående” och den ska också fungera som en exemplariskt bra soffa. Budgeten ligger runt 20 000:-

Vad har ni?

Tjipp. 🙂
 
Jag har haft några schäslong varianter som @Sassy länkade först. Alla har fungerat bra och blir som en liten dubbelsäng. Det jag gjort är att köpa till en rejäl bäddmadrass som förvaras i lådan under schäslongen. Märker stor skillnad hos vänner/familj som inte har det.
Bäddsoffor i sig är inte supersköna men med denna lösning blir det väldigt bra :)
Edit: köpt själva soffan på typ Ikea, och någon möbel outlet. Betalar under 10.000:- för soffa plus extra madrass.
 
Min mamma har en björnen från sweef som jag tror uppfyller dina kriterier. Jag har spenderat mången natt på den och eftersom dess sits är i en enda sektion så funkar det bra för mig att ligga på den ouppbäddad. Då är den en dryg meter bred. Det går också att fälla ryggstödet och då blir det en dubbelsäng. Sjukt bra med förvaring av sängkläder i ena armstödet. Väldigt skön både som säng och soffa. Den är inte sämre att sova i än min faktiska säng som är köpt för att sovas i och samtidigt en riktigt skön soffa. Sitsen är en resårmadrass snarare än att en ska veckla ut eller lyfta upp någon hemsk hängmattelik resesängsliknande sak utan stöd för ryggen.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag kommer behöva köpa ny säng inom kort och känner mig helt lost. Nuvarande säng är helt fantastiskt skön och jag har extremt svårt att...
Svar
8
· Visningar
1 021
Senast: Magnum
·
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 208
Senast: __sofia__
·
Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
805
Senast: skiesabove
·
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
310
Senast: attheedge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp