Vilse i sängdjungeln

Hedinn

Trådstartare
Moderator
Jag kommer behöva köpa ny säng inom kort och känner mig helt lost. Nuvarande säng är helt fantastiskt skön och jag har extremt svårt att sova på ”vanliga” sängar, bäddsoffor och sånt sen jag vande mig vid den. Köpa samma märke och modell är dock inget alternativ då den idag ligger på 100 000 (nuvarande köptes på jätterea) och jag tänkte mig en betydligt lägre budget än så. 😅

Vill såklart försöka få en säng med åtminstone nästan samma komfortnivå som den, men vill helst inte lägga mer än ca 20-30 000. Går det? Och vad är det som påverkar komforten mest? Är det antalet komfortzoner (billigare sängar verkar oftast ha 2, nuvarande har 5)? Material? Något annat? Vad är viktigast att kolla efter för att få en så bekväm säng som möjligt (utöver rätt hårdhet såklart)?
Gäller kontinentalsäng.
 
Jag rekommenderar Tempur 😍
Är jättenöjd med min säng! Men har inga bra svar på dina frågor… :bag:
De ligger väl dock betydligt högre i pris? Eller är det bara jag som typ inte hittar nån dubbel kontinentalsäng för under 50 000? :p
 
Jag kommer behöva köpa ny säng inom kort och känner mig helt lost. Nuvarande säng är helt fantastiskt skön och jag har extremt svårt att sova på ”vanliga” sängar, bäddsoffor och sånt sen jag vande mig vid den. Köpa samma märke och modell är dock inget alternativ då den idag ligger på 100 000 (nuvarande köptes på jätterea) och jag tänkte mig en betydligt lägre budget än så. 😅

Vill såklart försöka få en säng med åtminstone nästan samma komfortnivå som den, men vill helst inte lägga mer än ca 20-30 000. Går det? Och vad är det som påverkar komforten mest? Är det antalet komfortzoner (billigare sängar verkar oftast ha 2, nuvarande har 5)? Material? Något annat? Vad är viktigast att kolla efter för att få en så bekväm säng som möjligt (utöver rätt hårdhet såklart)?
Gäller kontinentalsäng.
Ja , det går! De här sängvaruhusen säljer sällan något med mindre än 40-50 procents rabatt mot listat pris. Så om du letar upp ett alternativ som listas för runt 50-60.000 så kan det gå att få ned priset till 25-30.000.

Hela branschen är en slags sammansvärjning av extremt märkliga prissättningar.
 
De ligger väl dock betydligt högre i pris? Eller är det bara jag som typ inte hittar nån dubbel kontinentalsäng för under 50 000? :p
De är dyra! Minns inte exakt pris men jag köpte min dubbel + en enkel till barnet för under 50 000 iaf 😁

Men som ovan så har de alla möjliga konstiga reor ganska ofta. Minns inte heller om jag köpte på kampanj eller inte, haha. Minns dock att jag prutade på en sänggavel 😂
 
Ja , det går! De här sängvaruhusen säljer sällan något med mindre än 40-50 procents rabatt mot listat pris. Så om du letar upp ett alternativ som listas för runt 50-60.000 så kan det gå att få ned priset till 25-30.000.

Hela branschen är en slags sammansvärjning av extremt märkliga prissättningar.
Ja, det är lite det jag kollar efter. Köpte som sagt nuvarande för under 50… Har också noterat att det är väldigt mycket 50% på sängar mer eller mindre hela tiden. Inbillar mig att det är mindre skillnad på sängar mellan 50-100 000 än vad det är på sängar 20-50 000, men har inga belägg för det. :p
 
Vår kostade kanske 25, en Jensen.
De kanske är mycket dyrare nu? Annars är det bra sängar.

Är jättenöjd men i efterhand borde jag valt en hårdare modell på min sida.
 

Liknande trådar

Hemmet I veckan har vi (läs: jag) börjat prata om sommarhus hemma och sambon sa: "Visst, plead your case" så det tänkte jag göra nu, om det nu...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 221
Senast: FannyN
·
Hästmänniskan Jag blir mer och mer säker på att jag vill ta upp hästeriet igen. Jag sålde min häst 2010 och har sedan dess mer eller mindre varit helt...
2
Svar
30
· Visningar
3 661
Senast: Sporthorse
·
Skola & Jobb man vill bli när man blir stor? Hur visste ni vad ni ville bli? Vad ni skulle läsa till? Vad ni skulle söka er efter? Jag ligger hemma...
Svar
6
· Visningar
973
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp