Bukefalos 28 år!

Bära eller brista...

Boll

Trådstartare
Idag ska vi släppa ihop 2 års hingsten med vår 2 åriga welshmountin valack.
De har gått i hagarna bredvid varandra i ca en månad utan problem och det har även pratat öven boxvägg ett antal gånger utan sura miner.
Går det bra så kommer bildbevis senare :D
Går det mindre bra så skriver jag väl en "gråttråd" om det... :(
Håll alla tummar och tår för oss!!!!
Det vore så bra för pållarna om det funkade!!

// Anna
 
Nu är de ihopsläppta sedan många timmar.
Det gick BRA!!
Även om de busade med varandra så att det såg riktigt otäckt ut ibland.
Men de var aldrig arga på varandra och sparkade inte på varandra.
De stegrade sig och for runt som två små troll :D
Nasdaq (2:åriga arabhingsten på 155 cm) försökte ibland använda sin tyngd mot lilla Dippen, som bara är 116 cm.
Men han förtjänade det nog... så kaxig som han är... :rofl:
Bildbevis kommer så snart jag laddat upp lite bilder.

// Anna
 
Han är fin din Nasdaq, hur gick det på årets utställningar?
Tyvärr kunde jag inte pga sjukdom åka på några i sommar, får väl ta igen det nästa år.
 
Tack! :)
Ja, jag tycker själv att han är uuuuunderbar! Både till sätt och utseende :love:
Jag är nöjd med sommarens utställningar.
På blommeröd fick han strax under guldpoäng (84,67) som enda svenska häst :) Där är jag väldigt nöjd faktiskt.
Bollerup är jag inte så nöjd med... En av dommarna och jag hade inte riktigt samma tycke... :D
På Riks fick han guldpoäng.
Men jag är väldigt nöjd med hans prestationer iår.
Han hade det inte lätt mot de andra fina hingstarna.
Nasdaq har vuxit så på höjden :D Han var ca 155 cm redan i somras och alltså en bra bit mer än de flesta av de andra hingstarna. Detta medförde ju att han var/är ganska valpig i kroppen jämnfört med de andra i samma åldersgrupp som hunnit vidda sig.
Det gör inget säger jag :D Det tar vi igen om ett par år... Det är bättre att mogna i sin egen takt... :)

Jag tror att han kommer att bli kalasbra!

// Anna
 
Han kommer garanterat att bli kanon bara han får bredda ut lite (iallafall vad jag kan se på korten).
 
Vad roligt att du tror det :idea: (utan lampan)
Han är ännu finare i verkligheten... :love: (Tycker en förälskad matte iallafall :D )

// Anna
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 988
Senast: Stereo
·
Kropp & Själ Sitter och funderar på vad det innebär att leva en "hälsosam livsstil"? En bekant till mig har skrivit flera inlägg på FB om hur hon...
11 12 13
Svar
251
· Visningar
14 173
Senast: Badger
·
Avel Detta är förutsättningarna: Jag har en hingst med något annorlunda färg som är född 2014, egen uppfödning efter föräldrar med stamtavla...
Svar
6
· Visningar
1 785
Småbarn Sonen är konstant arg/upprörd/frustrerad/ledsen nuförtiden. Jämt. Hela dagen från att vi går upp tills han somnar är fylld av missnöje...
2
Svar
23
· Visningar
10 772
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp