Bäst för att lindra insektsbett

Definitivt antihistamintablett. Äter hela sommaren pga allergi och har inte fått ett enda kliande bett trots att säkert hundra bromsar och tusen myggor bitit mig
 
Definitivt antihistamintablett. Äter hela sommaren pga allergi och har inte fått ett enda kliande bett trots att säkert hundra bromsar och tusen myggor bitit mig
Jag har funderat SÅ MYCKET på varför jag inte får myggbett längre, men det måste ju vara allergitabletterna då? Fast jag tror knappt de brukar ens landa på mig och har tänkt att det är därför jag sluppit myggbett. Skönt hur eller som.
 
Tack för alla tips! Bara börja beta av listan. Mitt bett (om det nu är det?) har svullnat upp ytterligare. Mer kortison kräm, antihistamintablett och aloe Vera har jag kört med hittills idag. Hoppas verkligen det ger med sig snart. Känns lite väl att kontakta sjukvården för ett insektsbett 😅

Bild från i morse
IMG_20210722_103930_edit_217193192927274.jpg
 
Värm en sked i varmt (kokande) vatten, håll mot bettet en stund. Obs, låt skeden svalna lite först om du tar kokande vatten, man ska inte bränna sig. Det gör att proteinet man får genom bettet förstörs.
 
Vill man lägga lite pengar så har Clas Ohlson en klåddämpare som verkar med uppvärmning av keramisk värmeplatta.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu behöver jag bukeexperternas hjälp angående mystisk åkomma. Inte så mystisk egentligen men konstig och jag fattar inte vad som hänt...
Svar
13
· Visningar
1 364
Senast: Caoimhe
·
Hundhälsa Hämtade min hund på hunddagis efter jobbet idag, och allt var som vanligt. Men när vi kom till stallet 10 min senare reagerade jag på...
Svar
7
· Visningar
1 996
Senast: _Taggis_
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
5 714
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Jaha kära Bukefalister, nu tänker jag rådfråga er. Någon kanske har haft liknande problem, vem vet? Har sen några veckor tillbaka ont i...
Svar
2
· Visningar
487
Senast: Texaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp