Bästa anti-rynk för ögonen?

Voeux

Trådstartare
Är det någon här som har testat eller använt en anti-rynk kräm eller en ögonkräm för rynkor? Jag startade en tråd här för länge sedan och frågade om bra hudvårdsprodukter. Jag brukade då tvätta ansiktet med tvål och vatten och sedan smörja in mig med vanlig bodylotion. Sedan dess har jag använt Dermalogicas ansiktstvätt och fuktkräm i 1,5 år men huden ser precis likadan ut 🤷‍♀️ Så det blev ingen större skillnad där. Däremot så börjar jag bli rätt så rynkig kring ögonen och funderar på att köpa någon anti-rynk variant. Men alla är väldigt dyra och jag är inte så sugen på att lägga en tusenlapp på en kräm som inte kommer göra någon skillnad alls.

Så, anti-rynk, hiss eller diss? Vilken ska man ha?
 
Är det någon här som har testat eller använt en anti-rynk kräm eller en ögonkräm för rynkor? Jag startade en tråd här för länge sedan och frågade om bra hudvårdsprodukter. Jag brukade då tvätta ansiktet med tvål och vatten och sedan smörja in mig med vanlig bodylotion. Sedan dess har jag använt Dermalogicas ansiktstvätt och fuktkräm i 1,5 år men huden ser precis likadan ut 🤷‍♀️ Så det blev ingen större skillnad där. Däremot så börjar jag bli rätt så rynkig kring ögonen och funderar på att köpa någon anti-rynk variant. Men alla är väldigt dyra och jag är inte så sugen på att lägga en tusenlapp på en kräm som inte kommer göra någon skillnad alls.

Så, anti-rynk, hiss eller diss? Vilken ska man ha?
Mina favorit är nog Exuviances Age Reverse Eye Contour, men sedan så råder det väl delade meningar om huruvida man lika gärna skulle kunna använda samma serum och ansiktskräm i ögonpartiet i vissa fall. Och vad som har mest synbar effekt överlag är c-vitamin och retinol, generellt alltså, nu pratar vi inte bara ögonpartiet. :)
 
Mina favorit är nog Exuviances Age Reverse Eye Contour, men sedan så råder det väl delade meningar om huruvida man lika gärna skulle kunna använda samma serum och ansiktskräm i ögonpartiet i vissa fall. Och vad som har mest synbar effekt överlag är c-vitamin och retinol, generellt alltså, nu pratar vi inte bara ögonpartiet. :)

Bra tips, tack! Har använt andra krämer med det märket som varit bra :)

Du verkar ha bra hudkoll. Vad har du själv för hudvårdsrutiner? Tips och råd? Jag har lyxen med en hud som liksom klarar sig självt i mångt och mycket, varken fet eller torr, fri från finnar och utslag mm. Men lite glåmig och börjar bli lite rynkig tycker jag.
 
Bra tips, tack! Har använt andra krämer med det märket som varit bra :)

Du verkar ha bra hudkoll. Vad har du själv för hudvårdsrutiner? Tips och råd? Jag har lyxen med en hud som liksom klarar sig självt i mångt och mycket, varken fet eller torr, fri från finnar och utslag mm. Men lite glåmig och börjar bli lite rynkig tycker jag.
Jo, tycker det är ett pålitligt märke liksom. :)

Haha, jag är typen som tycker att det är lite för roligt med hudvård, så jag använder femtioelva olika grejer som jag varvar med. Men spontant så känns det kanske som att du skulle köra någon exfoliering en till två gånger i veckan och lägga till ett c-vitaminserum för att råda bot på glåmigheten och eventuellt lägga till retinol under natten(och SPF på dagen!!). Kolla i hudvårdstråden här, finns mycket tips där! :)
 
Jo, tycker det är ett pålitligt märke liksom. :)

Haha, jag är typen som tycker att det är lite för roligt med hudvård, så jag använder femtioelva olika grejer som jag varvar med. Men spontant så känns det kanske som att du skulle köra någon exfoliering en till två gånger i veckan och lägga till ett c-vitaminserum för att råda bot på glåmigheten och eventuellt lägga till retinol under natten(och SPF på dagen!!). Kolla i hudvårdstråden här, finns mycket tips där! :)

Jaså, det finns en egen tråd! Haha ja du ser, den har jag missat helt. Ska kika in i den direkt! Tack!
 
Jag använder Eucerin Hyaluron Filler + Elasticity Night Cream. Detta efter att ha varit hos hudvårdsteurapet som tyckte att jag var för ung för att ha torr-rynkor vid ögonen. Sökte då själv och fastnade för denna, har haft dyrare och mer avancerade varianter tidigare. Denna tycker jag har varit bättre och gett bättre resultat. Första natten kände jag ett rätt rejält pirrande i huden, så någon process satte igång.

Är nu inne på min tredje nattburk, har dagräden också men använder bara hudvård på kvällen.
 
Är det någon här som har testat eller använt en anti-rynk kräm eller en ögonkräm för rynkor? Jag startade en tråd här för länge sedan och frågade om bra hudvårdsprodukter. Jag brukade då tvätta ansiktet med tvål och vatten och sedan smörja in mig med vanlig bodylotion. Sedan dess har jag använt Dermalogicas ansiktstvätt och fuktkräm i 1,5 år men huden ser precis likadan ut 🤷‍♀️ Så det blev ingen större skillnad där. Däremot så börjar jag bli rätt så rynkig kring ögonen och funderar på att köpa någon anti-rynk variant. Men alla är väldigt dyra och jag är inte så sugen på att lägga en tusenlapp på en kräm som inte kommer göra någon skillnad alls.

Så, anti-rynk, hiss eller diss? Vilken ska man ha?

Jag gillar hyaluronsyra för att förebygga. Jag både äter det och har serum med det.
Sen använder jag dagligen Dermalogicas fuktmask ihop med ansiktskräm där jag skulle kunna få rynkor; runt ögon, ett område i pannan och skrattlinjerna.

Fyller snart 40 och har inga rynkor än direkt. Men funderar på att köpa någon mildare syra för att fortsätta så. Har dock ingen riktig koll på vad som bör funka på mig vad gäller serum.
 
Fyller snart 40 och har inga rynkor än direkt.

Hur är det möjligt? :D Jag är 32 och har rynkor. Men det är väl just för att jag slopat all hudvård och solat utan SPF och sagt att "Äsch folk har klarat sig alla tider utan krämer och skit" :D

Tji fick jag!
 
Hur är det möjligt? :D Jag är 32 och har rynkor. Men det är väl just för att jag slopat all hudvård och solat utan SPF och sagt att "Äsch folk har klarat sig alla tider utan krämer och skit" :D

Tji fick jag!
Förutom sol och rökning så är det väl genetiskt. Är i din ålder och har inga rynkor och har inte heller tagit hand om huden (dock rökt och solat i tonåren). Min mamma har aldrig tagit hand om sin hud och fick rynkor jättesent.

Den enda jag blivit petig med nu på senare år är solskydd, i övrigt tvivlar jag en del på effekten av svindyra krämer.
 
Jag har fyllt 50 och har inga rynkor. De senaste 20 åren har jag solat måttligt med hög SPF, innan dess solade jag inte alls. Har använt billiga hudkrämer typ Nivea och använt fuktkräm på dagen och fet kräm på natten.

Jag tror att livsstil i kombination med gener påverkar. Min mamma är snart 80, har aldrig hållit på med hudvård, och har väldigt lite rynkor jämfört med jämnåriga.
 
Hur är det möjligt? :D Jag är 32 och har rynkor. Men det är väl just för att jag slopat all hudvård och solat utan SPF och sagt att "Äsch folk har klarat sig alla tider utan krämer och skit" :D

Tji fick jag!
Jag är 43 och har väll ganska mycket rynkor, jag kisar mycket (har aldrig solbrillor) är ute (dock sälla i solen då har jag hatt för jag bränner mig lätt, men blåst, kyla och regn gör ju sitt) och grimaserar mycket. Har även rätt torr hud.
 
Injektioner med Restylane tog bort alla mina rynkor.
Var inte särskilt rynkig till att börja med i och för sig.
Jag är 53 år.
Hade däremot ganska mycket påsar under ögonen. Gjorde ett lyft på nedre ögonlock och sen Restylane. Helt borta nu. :bow:
 
Hur är det möjligt? :D Jag är 32 och har rynkor. Men det är väl just för att jag slopat all hudvård och solat utan SPF och sagt att "Äsch folk har klarat sig alla tider utan krämer och skit" :D

Tji fick jag!

:laugh:
Jag har torr och känslig hud. Så jag har fått vara noga med vad jag använder för rengöring, hudvård och smink hela livet. Annars har jag blivit för torr/fått utslag etc. Så att alltid ha återfuktat huden tror jag är en del i det hela. Och det kommer jag fortsätta göra för att förebygga.

Jag är också rödhårig och kan inte vara i solen utan solskydd ens om jag kör brunutansol. Så det är väl en till del i det. Dock hade jag lite linjer, skrattlinjer, då jag alltid hade brunutansol. Den torkade ut. Har mindre linjer nu.

Jag har alltid motionerat en hel del(utom nu) och ser till att få i mig bra fetter och näring etc. Det vet jag ju att du gör med.
Jag blir tex torr i huden om jag dricker mycket te, som jag älskar. Jag insåg att jag blir mindre torr om jag har i cocosfett i tekoppen.

Tror även på gener. Min morfar blev 96 år och hade klart mindre rynkor än många yngre.
 
Jag använder två olika serum på natten ett c-vitamin och ett hyaluronserum och på det en collagenkräm. På dagen använder jag enbart collagenkrämen produkterna är ifrån Pevonias Power repairserie. Har fått synbart bättre hud på 6mån, alla smålinjer har blivit nästan osynliga och porerna har dragit ihop sej till i stort sett inget.

Pannan är dock ett helvete för mej, jag har begåvats med riktigt djupa pannrynkor.. Ett arv från min käre far. Igår botoxade jag skiten ur dom:cool: Har dock dubbel vinning av botoxen, jag slipper min migrän och har inte haft ett enda migrän anfall på 5mån:bow:
 
Jag använder NIOD Eye Contour Concentrate och är helnöjd. Dyrt i inköp men fantastiskt drygt, en flaska räcker i över 6 månader för mig. Har många fina rynkor under ögonen som i princip försvunnit och jag ser allmänt pigg och frisk ut. Älskar NIOD.
 
Någon som har tips för supertorra ögon och superkänslig hy? :o

Jag är också runt 30 och började för ett par år sen få jääättetorr hud kring ögonen (att de dessutom gärna börjar rinna om det blåser lite har ju inte hjälpt) och det har nu börjat resultera i rynkor också. Får dessutom lätt eksem. Har provat ett par "fina" ögonkrämer som inte alls känts bra, utan snarare gett mig en irriterad krustig känsla på morgonen. Smörjer nu med miniderm morgon och kväll som fungerar ok, men känner mig ändå torr och stram runt ögonen när jag vaknar. :(

Är inte riktigt sugen på att ha en rutin som tar 20 min/dag, det kan jag inte klämma in i mitt schema. :D Och vill väl helst inte köpa in något superdyrt som kanske ändå inte fungerar med min hud.

Har nu beställt hem det @Lovisaleonora nämnde ovan, kändes som hon hade snarlika problem och det var överkomligt pris.
Men om det inte fungerar heller - är det någon som sitter inne på något supertips inför nästa försök?
 
Någon som har tips för supertorra ögon och superkänslig hy? :o

Jag är också runt 30 och började för ett par år sen få jääättetorr hud kring ögonen (att de dessutom gärna börjar rinna om det blåser lite har ju inte hjälpt) och det har nu börjat resultera i rynkor också. Får dessutom lätt eksem. Har provat ett par "fina" ögonkrämer som inte alls känts bra, utan snarare gett mig en irriterad krustig känsla på morgonen. Smörjer nu med miniderm morgon och kväll som fungerar ok, men känner mig ändå torr och stram runt ögonen när jag vaknar. :(

Är inte riktigt sugen på att ha en rutin som tar 20 min/dag, det kan jag inte klämma in i mitt schema. :D Och vill väl helst inte köpa in något superdyrt som kanske ändå inte fungerar med min hud.

Har nu beställt hem det @Lovisaleonora nämnde ovan, kändes som hon hade snarlika problem och det var överkomligt pris.
Men om det inte fungerar heller - är det någon som sitter inne på något supertips inför nästa försök?

Jag kör den här när jag känner mig extra torr runt ögonen; Eucerin Hyaluron Filler Eye Cream SPF 15, 15 ml (liten tub)
 
Någon som har tips för supertorra ögon och superkänslig hy? :o

Jag är också runt 30 och började för ett par år sen få jääättetorr hud kring ögonen (att de dessutom gärna börjar rinna om det blåser lite har ju inte hjälpt) och det har nu börjat resultera i rynkor också. Får dessutom lätt eksem. Har provat ett par "fina" ögonkrämer som inte alls känts bra, utan snarare gett mig en irriterad krustig känsla på morgonen. Smörjer nu med miniderm morgon och kväll som fungerar ok, men känner mig ändå torr och stram runt ögonen när jag vaknar. :(

Är inte riktigt sugen på att ha en rutin som tar 20 min/dag, det kan jag inte klämma in i mitt schema. :D Och vill väl helst inte köpa in något superdyrt som kanske ändå inte fungerar med min hud.

Har nu beställt hem det @Lovisaleonora nämnde ovan, kändes som hon hade snarlika problem och det var överkomligt pris.
Men om det inte fungerar heller - är det någon som sitter inne på något supertips inför nästa försök?
Jag kör fenuril till hela kroppen.
 
Jag kör den här när jag känner mig extra torr runt ögonen; Eucerin Hyaluron Filler Eye Cream SPF 15, 15 ml (liten tub)
Åh, vad bra, var precis den jag beställde! Ihop med nattkrämen och en dagkräm i samma serie. Hittills har miniderm fått agera "allt". :o
Hoppas det funkar för min hud!

Jag kör fenuril till hela kroppen.
Aldrig hört talas om, är det bättre till känslig hud än t.ex miniderm? (använder den till hela kroppen också)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tillhör den lyckliga skaran som kan tvätta ansiktet med tvål och vatten och smörja in med bodylotion utan att huden får spel, så det...
2
Svar
27
· Visningar
3 019

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Hingstval 2024
  • Välja säkerhetsväst

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp