Bästa anti-rynk för ögonen?

Åh, vad bra, var precis den jag beställde! Ihop med nattkrämen och en dagkräm i samma serie. Hittills har miniderm fått agera "allt". :o
Hoppas det funkar för min hud!


Aldrig hört talas om, är det bättre till känslig hud än t.ex miniderm? (använder den till hela kroppen också)

Fenuril är väl vuxenversionen av miniderm, högre andel karbamid (mjukgörande ämne).
 
Är det någon här som har testat eller använt en anti-rynk kräm eller en ögonkräm för rynkor? Jag startade en tråd här för länge sedan och frågade om bra hudvårdsprodukter. Jag brukade då tvätta ansiktet med tvål och vatten och sedan smörja in mig med vanlig bodylotion. Sedan dess har jag använt Dermalogicas ansiktstvätt och fuktkräm i 1,5 år men huden ser precis likadan ut 🤷‍♀️ Så det blev ingen större skillnad där. Däremot så börjar jag bli rätt så rynkig kring ögonen och funderar på att köpa någon anti-rynk variant. Men alla är väldigt dyra och jag är inte så sugen på att lägga en tusenlapp på en kräm som inte kommer göra någon skillnad alls.

Så, anti-rynk, hiss eller diss? Vilken ska man ha?
Tycker att man ser skillnad efter avändning av jabushe eller filorgas produkter.
 
Rynkor mäste vara genetiskt. Jag använder generellt inga krämer alls, har aldrig gjort. Kommer på ibland att jag kanske borde, men glömmer bort det igen efter några veckor.
51 år, solar inte men vistas ute. Färskt foto...
20200403_121820.jpg
 
Och leendes. Linjerna under ögonen (och lite kråkspark) är nya sen ett par år, hade dem aldrig innan.

5E587828-A5C5-4192-8390-BDBA56717208.jpeg
 
samt vilken kropp man har. Du är väl åt det smala hållet?

"For every lady there comes a day when she has to choose between her body and her face". :angel:

Jag är rätt normalbyggd!

Varför skulle man behöva välja mellan det? :D Jag skulle snarare säga att there comes a day när man får välja mellan vältränad kropp och snygga fötter :cautious: Can´t have both har jag märkt.
 
Varför skulle man behöva välja mellan det? :D
Komikern Ann Westin har väl gjort nåt om det för en massa år sen tex. Hittar den inte nu men. Kontentan var väl att hennes taktik var att gå upp i vikt hela tiden så att skinnet spänns ut lagom.
 
Jag är rätt normalbyggd!

Varför skulle man behöva välja mellan det? :D Jag skulle snarare säga att there comes a day när man får välja mellan vältränad kropp och snygga fötter :cautious: Can´t have both har jag märkt.

Som @SaraXX säger, att huden blir mer spänd om man är överviktig och man får då färre rynkor. Känns som att det kan ligga något i det.

Håller med dig om fötterna, tex löpning ger inga snygga fötter.
 
Är det någon här som har testat eller använt en anti-rynk kräm eller en ögonkräm för rynkor? Jag startade en tråd här för länge sedan och frågade om bra hudvårdsprodukter. Jag brukade då tvätta ansiktet med tvål och vatten och sedan smörja in mig med vanlig bodylotion. Sedan dess har jag använt Dermalogicas ansiktstvätt och fuktkräm i 1,5 år men huden ser precis likadan ut 🤷‍♀️ Så det blev ingen större skillnad där. Däremot så börjar jag bli rätt så rynkig kring ögonen och funderar på att köpa någon anti-rynk variant. Men alla är väldigt dyra och jag är inte så sugen på att lägga en tusenlapp på en kräm som inte kommer göra någon skillnad alls.

Så, anti-rynk, hiss eller diss? Vilken ska man ha?

Oftast så kommer en rynkkräm inte göra någonting alls åt rynkor som redan finns där. Däremot kan dom hjälpa med att sakta ner antalet nya rynkor eller göra dom mindre synliga genom att huden är återfuktad och därmed tar bort "torrhetsrynkor".

Vill du bli av med rynkorna så får man nog göra fillers eller dylikt. :) När man blir äldre så försvinner liksom fettet i ansiktet och man får då mer rynkor för att huden inte hänger med. Lättast att fylla ut huden igen om man vill bli av med skiten.

Viktigast är nog att inte sola och att använda SPF. En stark sådan. Finns inget som åldrar huden mer än att sola eller att vara ute i solen utan SPF.
 
Komikern Ann Westin har väl gjort nåt om det för en massa år sen tex. Hittar den inte nu men. Kontentan var väl att hennes taktik var att gå upp i vikt hela tiden så att skinnet spänns ut lagom.
Som @SaraXX säger, att huden blir mer spänd om man är överviktig och man får då färre rynkor. Känns som att det kan ligga något i det.

Håller med dig om fötterna, tex löpning ger inga snygga fötter.

Ahaaa! Ja men det stämmer nog. Min kära far såg 10 år äldre ut när han gick ner 10 kg.
 
Oftast så kommer en rynkkräm inte göra någonting alls åt rynkor som redan finns där. Däremot kan dom hjälpa med att sakta ner antalet nya rynkor eller göra dom mindre synliga genom att huden är återfuktad och därmed tar bort "torrhetsrynkor".

Vill du bli av med rynkorna så får man nog göra fillers eller dylikt. :)

Viktigast är nog att inte sola och att använda SPF. En stark sådan. Finns inget som åldrar huden mer än att sola eller att vara ute i solen utan SPF.

Fillers låter läskigt och överkurs :D Så mycket bryr jag mig inte.

Har också märkt av att min concealer är förbaskat torr 🧐 Så jag ser rynkigare ut med smink än utan. Så kanske ska försöka hitta något bättre i sminkväg också.
 
Fillers låter läskigt och överkurs :D Så mycket bryr jag mig inte.

Har också märkt av att min concealer är förbaskat torr 🧐 Så jag ser rynkigare ut med smink än utan. Så kanske ska försöka hitta något bättre i sminkväg också.


Har bara gjort i näsan efter att jag fått den tillplattad av en häst och det var helt okej! :D Men det var nog 7 år sedan nu. Tänker mig att jag ska fixa min icke existerade haka någon gång i mitt liv dock. :rofl:

Låter som om du behöver något fuktigare för att slippa bli torr. :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tillhör den lyckliga skaran som kan tvätta ansiktet med tvål och vatten och smörja in med bodylotion utan att huden får spel, så det...
2
Svar
27
· Visningar
3 015

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp