Bästa sättet att få ett hårfritt underliv? :D

DeadSerious

Trådstartare
Tillhör egentligen ÄU, men vänder mig hit med tanken att här borde finnas mer erfarenhet ;)

Rubriken säger väl egentligen allt, hur får man enklast, bäst och smidigast bort könshåret?

Jag har alltid rakat, började med hyvel, sedan med ladyshave och nu skiftar jag lite däremellan. Problemet är bara att jag får röda prickar/rakfinnar och huden blir irriterad och känslig, efter lite intensiv närkontakt (;)) med området är hela huden röd vilket stör mig.

När jag använder hyvel använder jag ett venus"handtag" med Mach-blad. Ladyshaven jag använder är från Babyliss vill jag minnas. När jag använder hyvel använder jag även antingen rakgel eller babyolja+balsam på de områden där det känns lämpligt (det senare har jag upplevt fungerar bättre) och efter rakning (oavsett om jag använder hyvel eller ladyshave) smörjer jag med alcogel och därefter bodylotion. - Bara för att det är buke så tillägger jag att jag inte använder några parfymerade produkter på de känsligaste delarna utan bara på huden runt om :p

Problemet kvarstår dock, och jag söker nu tips på andra metoder för att få bort håret så effektivt och fint som möjligt :D Har funderat på vaxning, men plånboken är lite liten just nu så det får vänta. Har provat med epilator men förutom smärtan så blev det så himla rött och fult efteråt, det går väl över ganska snabbt kanske men som sagt i kombination med smärtan gjorde jag aldrig färdigt det :p Sedan har jag även tittat på IPL, och skulle i så fall införskaffa en apparat för hemmabruk (typ Silk n flash n go eller vad den heter, men det får också vänta tills plånboken är med välfylld), har läst mycket positivt om den men samtidigt stod det på försäljarens hemsida att den enbart reducerar hårväxten med "upp till 50%" vilket med känns lite tråkigt, då får jag ju raka/epilera/vaxa ändå.

Tar också gärna emot tips på hur jag kan minimera irritationen vid rakning tills dess att jag eventuellt hittar en annan metod som jag gillar bättre!
 
Sv: Bästa sättet att få ett hårfritt underliv? :D

svårt å säga. Jag rakar bara, har vaxat en gång, men får krupp på att ha stubben fram tills det är långt nog att vaxa.
men har du rakat länge?? Jag håller efter typ varje dag och i början är det irriterat och pletor och annat, men det försvinner när man rakat ett par veckor. Man ska inte vänta för länge mellan. Jag använder inga medel alls utan rakar vid duschning, funkar jättebra :)
Känns det torrt smörjer jag med kräm bara :)
 
Sv: Bästa sättet att få ett hårfritt underliv? :D

Peela försiktigt i underlivet mellan rakningar, sen kan du använda produkter som förebygger röda prickar och inåtväxande hårstrån. After shave-produkter från RFSU är toppen, finns på apoteket.

Babypuder är också toppen för att lugna huden. Jag brukade gå på brasiliansk vaxning förut och fick lära mig mycket om hur man håller huden i underlivet mjuk och prickfri. Vaxar dock inte längre eftersom jag precis som föregående talare blev tokig på att man måste låta det växa ut innan man kan vaxa igen.
 
Sv: Bästa sättet att få ett hårfritt underliv? :D

Har har rakat i.... 6 år ;) Däremot rakar jag inte varje dag, oftast kanske 2 gånger i veckan. Det känns dumt att ge sig på huden när den fortfarande är irriterad, känns som att man bara gör det värre och det har också sett värre ut dom gångerna jag rakat mig i tätare intervaller.

Grejen är att jag börjar blöda vid rakning. Inte så att jag direkt "skär mig" men små prickar av blod dyker upp här och var för det mesta. Även med ladyshaven ibland. Har väl väldigt känslig hud antagligen :p Det är visserligen inget som syns efteråt men jag tror det kan bidra till att huden ser tråkig ut sedan/det uppstår prickar.

När jag använder ladyshaven med mindre tid emellan så får jag det inte lent. Det känns irriterat när jag rakar, jag är fortsatt stubbig efteråt och blir tusen gånger rödare än innan...
 
Sv: Bästa sättet att få ett hårfritt underliv? :D

Använder rakning och vaxning kombinerat på olika delar. Att raka bikinilinjen är hopplöst för mig, blir bara röd och får plitor, inåtväxta hår och kliar. :( Så nu vaxar jag, använder veet varmvax, har tidigare haft en grön förpackning brazilian ... nånting ... som var jättebra. Visst, man blir jätteröd i ett dygn men sen är man härligt mjuk och hårfri ett bra tag.
Tips (direkt) efter rakning är rfsu nice n cool kräm - jättebra mot de värsta utslagen/röda prickarna.
 
Sv: Bästa sättet att få ett hårfritt underliv? :D

Vad för peeling bör man använda? Finns det någon som är speciellt för det ändamålet? Jag är lite rädd för att använda diverse produkter som egentligen är menat för annat i underlivet :p

Babypuder ska jag prova med då. Ska man då ta på det direkt efter rakning enbart så håller det huden i schack? :p

RFSU's produkter ska jag prova, har tittat på dom innan och har kompisar som är nöjda med dom!
 
Sv: Bästa sättet att få ett hårfritt underliv? :D

Ta och ha på handsprit direkt efter rakning! Så dör bakterierna och så slipper du röda prickar:)
 
Sv: Bästa sättet att få ett hårfritt underliv? :D

Nu ger jag inte svaret du vill ha, men varför slätraka? En kvinna ( och man också för den delen) har fått könshår för att skydda underlivet från att bli för tätt ihop med trosor/kalsonger och att slippa få bla svamp och hålla bakterier borta från att "komma in" innanför troskanten;)

Nåja.. Ansa lite tycker jag man kan göra, och det är naturligtvis upp till var och en hur mycket man vill "ta bort". Bästa resultatet tycker jag man får av att använda en gele/kräm som finns att köpa från sexbutiker för att rengöra "dildos". Fick tipset av en kompis när jag beklagade mig för just röda prickar. Det fungerar bra, men inte 100...
 
Sv: Bästa sättet att få ett hårfritt underliv? :D

Jag har som sagt på alcogel efteråt och det hjälper mycket, de röda prickarna jag får uppstår nog där jag blött tror jag. "Finnar" och plitor får jag bara utanför troskanten så att säga - precis i ljumsken. Där verkar alcogelen inte ha samma effekt :p

Men just själva irritationen är ett problem med, jag blir liksom öm i huden vilket känns tråkigt. Det måste ju gå att slippa undan?

Makarontanten - Jo jag vet, men jag trivs bäst slätrakad. Känner mig ofräsch annars och vet att min partner föredrar det så också (jag är visserligen slätrakad när jag är singel också och inte har något sex alls så i första hand är det för min egen skull).

*kl*

Till dig/er (?) som vaxar hemma, hur gör man enklast? Vilket vax är bäst? Hur långt bör håret vara innan man vaxar? Känns som att det kan vara svårt att komma åt själv. Kan visserligen tilldela pojkvännen uppgiften men han är livrädd för allt som möjligen kan göra lite ont på mig så han är nog inte helt glad för att ta på sig det :angel:
 
Sv: Bästa sättet att få ett hårfritt underliv? :D

*kl*

Till dig/er (?) som vaxar hemma, hur gör man enklast? Vilket vax är bäst? Hur långt bör håret vara innan man vaxar? Känns som att det kan vara svårt att komma åt själv. Kan visserligen tilldela pojkvännen uppgiften men han är livrädd för allt som möjligen kan göra lite ont på mig så han är nog inte helt glad för att ta på sig det :angel:

Har provat två vax som man värmer i mikron, den ena drar man bort med strips (Veet. den kräver 5 mm hår) den andra stelnar några sek och dras bort för hand (gröna burken. bättre resultat tkr jag, dessutom kräver den bara 2 mm hår). Men jag vågar inte ge mig på de mer känsliga områdena såsom blygdläppar och längre bak... :o Där rakas det och min hud är inte alls lika känslig där, inte alls röd.
 
Sv: Bästa sättet att få ett hårfritt underliv? :D

Tack!

Den gröna burken, är det den som heter Andrea eller något? :p Jag kommer troligen prova vaxa ett par gånger till att börja med så får jag se sen hur det känns :)

Tar gärna fortsatt emot fler tips, och bra peeling vill jag också gärna ha tips på för att slippa inåtväxande hårstrån!
 
Sv: Bästa sättet att få ett hårfritt underliv? :D

Precis! Jag var för lat för att googla men precis; den heter Andrea Brazilian Wax. ;)
 
Sv: Bästa sättet att få ett hårfritt underliv? :D

Jag håller efter typ varje dag och i början är det irriterat och pletor och annat, men det försvinner när man rakat ett par veckor.

Och återkommer när det blir för mycket "friktion", iaf för mig. Det är högst irriterande så jag får nog ta tjuren vid hornen och börja med epilatorn igen :nailbiting::crazy:
 
Sv: Bästa sättet att få ett hårfritt underliv? :D

Är du riktigt torr när du har på gelen? Annars lägger sig den bara som en hinna över vattnet och så trivs bakterierna jättebra...
 
Sv: Bästa sättet att få ett hårfritt underliv? :D

Och återkommer när det blir för mycket "friktion"

Det är exakt det problemet jag har med! Syns egentligen inte så mycket alls när jag rakat mig så länge det inte har uppstått någon friktion mot huden där, mer än någon enstaka plita vid ljumskarna typ. Men när jag haft sex är jag helröd och det försvinner inte helt på ganska länge. Skittråkigt!
 
Sv: Bästa sättet att få ett hårfritt underliv? :D

Ja det är jag, för det mesta i alla fall. Ibland kommer jag direkt ur duschen (när jag använt hyvel) och då är jag ju blöt, ska tänka på det då!
 
Sv: Bästa sättet att få ett hårfritt underliv? :D

Det är exakt det problemet jag har med! Syns egentligen inte så mycket alls när jag rakat mig så länge det inte har uppstått någon friktion mot huden där, mer än någon enstaka plita vid ljumskarna typ. Men när jag haft sex är jag helröd och det försvinner inte helt på ganska länge. Skittråkigt!

Precis. Det syns knappt något efter rakning, men efter sex :meh:
 
Sv: Bästa sättet att få ett hårfritt underliv? :D

Jag har vaxat hemma några gånger och då använt Weet.
Nu har jag dock inte vågat på ett tag då jag råkade ut för en liten "olycka" sist.
Ja.... Jag vaxade sönder musen.....
Det blev en reva i slemhinnan, alltså det allra yttersta lagret av huden mellan den yttre och inre blygdläppen HELA VÄGEN.
Det gjorde fruktansvärt och och blödde som galet.

Får se om jag vågar vaxa igen, men det är helt klart vad jag föredrar.
 
Sv: Bästa sättet att få ett hårfritt underliv? :D

Nu slätrakar inte jag mig och är ingen förespråkare (tycker folk får göra som de vill) men att säga att vi fått hår för att det inte ska bli för tätt med trosorna är ju lite skevt. Håret hade vi långt innan trosorna uppfanns. :p
 
Sv: Bästa sättet att få ett hårfritt underliv? :D

:eek: Fy, stackare!

Jag är lite rädd för liknande händelser (och det skulle säkert hända mig, jag råkar ut för allting :meh:) så jag tänkte vaxa typ bikinilinjen och kanske en liten bit in på yttre blygdläpparna (och så venusberget då) och ta resten med ladyshaven. Då undviker jag förhoppningsvis alla problem som jag vill slippa (prickar, irritation och trasig mus ;))
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp