Bästa sättet att få ett hårfritt underliv? :D

Sv: Bästa sättet att få ett hårfritt underliv? :D

Provat att plocka hår med pincett? Ett evighetsgöra, jag vet, men det är ju ett alternativ mot vaxning :) Det gör ont såklart, och det gör ondare ju närmare springan man kommer (vilket kanske är individuellt) men det håller sej längre än rakning, och ingen risk att skära sig. Jag brukar göra det så långt ner jag pallar, sen rakar resten. Tycker att venusberget blir mest irriterat av rakningen. Det tar ju lite tid i början, men hårväxten minskar med tiden :)
 
Sv: Bästa sättet att få ett hårfritt underliv? :D

Salongvaxning var min första tanke, men plånboken är som sagt för tunn för tillfället så tänkte prova själv först och lägga pengar på det när jag känner att det finns utrymme för det om jag känner att jag vill fortsätta :) Annars hade jag helt klart gått till en salong direkt.
 
Sv: Bästa sättet att få ett hårfritt underliv? :D

Det gör jag ibland redan, men då kan jag lika gärna vaxa eller epilera känner jag :) Kan ju vara ett alternativ för de känsligare områdena för att undvika olyckor vid vaxning dock!
 
Sv: Bästa sättet att få ett hårfritt underliv? :D

Okej :) Inte alla som tänker på pincett, så lika bra att föreslå det :p Skulle själv gärna vaxa, men har så förbannat låg smärttröskel...
 
Sv: Bästa sättet att få ett hårfritt underliv? :D

Ja det var ett bra tips! Inte speciellt längesen jag kom på det där med pincett faktiskt ;)
 
Sv: Bästa sättet att få ett hårfritt underliv? :D

Haha... exakt vad jag tänkte! :D :D
Det kanske inte var lika långt på Adam & Eva? ;)
 
Sv: Bästa sättet att få ett hårfritt underliv? :D

Tillhör egentligen ÄU, men vänder mig hit med tanken att här borde finnas mer erfarenhet ;)

Rubriken säger väl egentligen allt, hur får man enklast, bäst och smidigast bort könshåret?

Jag har alltid rakat, började med hyvel, sedan med ladyshave och nu skiftar jag lite däremellan. Problemet är bara att jag får röda prickar/rakfinnar och huden blir irriterad och känslig, efter lite intensiv närkontakt (;)) med området är hela huden röd vilket stör mig.

När jag använder hyvel använder jag ett venus"handtag" med Mach-blad. Ladyshaven jag använder är från Babyliss vill jag minnas. När jag använder hyvel använder jag även antingen rakgel eller babyolja+balsam på de områden där det känns lämpligt (det senare har jag upplevt fungerar bättre) och efter rakning (oavsett om jag använder hyvel eller ladyshave) smörjer jag med alcogel och därefter bodylotion. - Bara för att det är buke så tillägger jag att jag inte använder några parfymerade produkter på de känsligaste delarna utan bara på huden runt om :p

Problemet kvarstår dock, och jag söker nu tips på andra metoder för att få bort håret så effektivt och fint som möjligt :D Har funderat på vaxning, men plånboken är lite liten just nu så det får vänta. Har provat med epilator men förutom smärtan så blev det så himla rött och fult efteråt, det går väl över ganska snabbt kanske men som sagt i kombination med smärtan gjorde jag aldrig färdigt det :p Sedan har jag även tittat på IPL, och skulle i så fall införskaffa en apparat för hemmabruk (typ Silk n flash n go eller vad den heter, men det får också vänta tills plånboken är med välfylld), har läst mycket positivt om den men samtidigt stod det på försäljarens hemsida att den enbart reducerar hårväxten med "upp till 50%" vilket med känns lite tråkigt, då får jag ju raka/epilera/vaxa ändå.

Tar också gärna emot tips på hur jag kan minimera irritationen vid rakning tills dess att jag eventuellt hittar en annan metod som jag gillar bättre!

Bastu. Raka dig i bastun.
 
Sv: Bästa sättet att få ett hårfritt underliv? :D

Gör jag mer än bara ansar kanter och håller efter, så använder jag hårborttagningsmedel. Bikinilinje, venusberg och precis i början av de yttre blygdläpparna. Övrigt med rakhyvel och olja, efteråt alkogel på venusberg och ljumskarna. Sedan ser jag till att helst gå utan trosor eller har ordentliga boxers på, gärna killmodell, utan sömmar eller kanter vid just ljumskarna!

Det är vad som funkar allra bäst för mig, nyckeln har varit just att ha hårborttagningskrämen och sen efterputsa det som behövs med en fräsch hyvel eller pincett och sen det allra viktigaste- inget som ligger an eller emot de närmsta timmarna! Sex är ju tyvärr rena döden för en nyrakad mus om man har otur :D Gör jag det på kvällen och luftar igenom hela natten, så har jag nästintill aldrig några problem.

Som nämnts är lätt peeling bra, jag använder mig av en vanlig skrubbhandske, utan produkter.
 
Sv: Bästa sättet att få ett hårfritt underliv? :D

http://www.beautybay.com/bathandbody/skindoctors/ingrowgo/
Lösningen på alla röda prickar och inåtväxande hårstrån, vilket under medel.
Dock kanske inte för de mest intima delarna om ni förstår, alltså inte på slämhinnorna men bikinilinjen och de delarna funkar kanon. för mig iaf som alltid lyckas med både röda prickar och inåtväxande hårstrån så man ser ut som en prickikorv :o
 
Sv: Bästa sättet att få ett hårfritt underliv? :D

Har du inte vaxat dig regelbundet på salong och verkligen vet hur du ska göra när du vaxar ska du absolut inte göra det själv! Drar man fel så kan det bli riktigt illa, allt ifrån att hårsäckarna går sönder så att du får konstanta inflammationer i dem, till att skinnet går sönder. Speciellt i underlivet på blygdläpparna måste man hålla emot väldigt mycket för att inte det ska bli bristningar i huden.

Gå till en salong och vaxa dig ifall du ska vaxa dig. Man behöver utbildning för sånt!

Har man dåligt med pengar är det rakning som gäller tyvärr.

Själv har jag ILP:at bort 99% av mitt könshår. Det bästa jag gjort efter min ögonoperation. Så skönt att slippa rakningen och känslan av att man inte är helt 100% fin där nere. Värt varenda krona.
 
Sv: Bästa sättet att få ett hårfritt underliv? :D

Hur mycket har det gått på ungefär och hur många gånger har du lasrat?
 
Sv: Bästa sättet att få ett hårfritt underliv? :D

Kl

Mitt bästa tips är att använda boxertrosor :D då slipper iaf jag prickar och sånt i bikinilinjen!
Ett annat tips är att inte använda rakgel o h liknande då de innehåller perfym, använder peefymfri tvål eller liknande ist :)
 
Sv: Bästa sättet att få ett hårfritt underliv? :D

Hur mycket har det gått på ungefär och hur många gånger har du lasrat?
Jag har ju en del blonda hårstrån blandat med de mörka, så nu försöker vi få bort de sista stråna på fiffi. Jag har behandlat fiffi 8 ggr nu och jag har väl kanske 5-10% hår kvar. Men numer växter det jättesakta.

Axillerna har jag behandlat 3 ggr och där är det kanske 10% kvar. Där tog det mycket bättre faktiskt.


Allt som allt har jag betalat ungefär 15.000:-, men då gick jag till ett jättedyrt ställe från början. Nu betalar jag 550:-/gången och det är både för hela brasilianska och axillerna.

Jag ser det som en långtidsinvestering. Jag betalade 540:- för vaxning av fiffi innan och det gjorde jag varannan månad. Så jag tänker att det lönar sig i längden.
 
Sv: Bästa sättet att få ett hårfritt underliv? :D

Cheesus! Det var en hel del.

Fast när jag tänker efter.... alltså, 8x550 är ju inte alls jättefarligt egentligen. Tål att tänkas på!
 
Sv: Bästa sättet att få ett hårfritt underliv? :D

Allt som allt har jag betalat ungefär 15.000:-, men då gick jag till ett jättedyrt ställe från början. Nu betalar jag 550:-/gången och det är både för hela brasilianska och axillerna.

Jäklar vad billigt. Jag betalade 890:- för bara magsträngen. Sen betydligt mer för underbenen, men det minns jag inte hur mycket. Tror dock det var laser, det kanske är dyrare?
 
Sv: Bästa sättet att få ett hårfritt underliv? :D

Sedan har jag även tittat på IPL, och skulle i så fall införskaffa en apparat för hemmabruk (typ Silk n flash n go eller vad den heter, men det får också vänta tills plånboken är med välfylld), har läst mycket positivt om den men samtidigt stod det på försäljarens hemsida att den enbart reducerar hårväxten med "upp till 50%" vilket med känns lite tråkigt, då får jag ju raka/epilera/vaxa ändå.

De för hemmabruk är inte tillräckligt "starka" enligt vad jag hört.
 
Sv: Bästa sättet att få ett hårfritt underliv? :D

Men det kanske är bra att börja med och så kan man avsluta på salong?
Kommer inte ihåg hur mycket en sådan kostar så kan inte räkna på om det blir lönsamt eller ej :p
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp