Bukefalos 28 år!

Bästa silvershampot?

Äsch la upp en lite oproffsig bild på instagram:
Det blåser som fan därav lite suddigt :p

17439128_422762464725679_2260684584897216512_n.jpg
 
Ok igår fick jag en feeling och gick till frisören och blev ljushårig!
Jag har rätt mkt röda pigment i mig själv plus att jag hade massa rester kvar i håret av gamla slingor/färg. Nu är jag ljus och lite guldig liksom. SNYGGT! Men jag skulle vilja testa dämpa ner de varma tonerna med ett riktigt bra silvershampo/inpackining/bomb.
Har ni några tips att langa över?

Jag använder Maria Nila som jag tycker är rätt okej om det får verka riktigt länge. Min erfarenhet är dock att silverschampo tar dåligt på röda toner. För att dämpa rött så behövs det en grön ton.
 
Snyggt redan nu ju! Min erfarenhet är att man får bleka flera gånger helt enkelt (hos frisör) och sen underhålla det med silverschampo :)

Jag har jättemörkt hår med varma toner i, så även fast jag inte har nån färg i alls "från början" så blir mitt guldigt i tonen första omgången. Sist körde jag en vända hos frisör, väntade 5 veckor och körde sen en vända till hos frisören och nu är det riktigt kallt platinablont :) Underhåller 1-2 ggr i veckan med Eugene Perma's Collections Nature ( tror det är namnet och märket iaf, det står så jäkla mycket på flaskan :angel::rofl:). Tycker det funkar jättebra, men då ska man ha det i i typ 10 minuter.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har tröttnat på långt hår nu. Det bara hänger rakt ned eller så har jag det i en knut mitt på huvudet. Är kass på att sätta upp...
2
Svar
38
· Visningar
3 188
Senast: WBanna
·
Kropp & Själ Jag är lite trött på min hårfärg. Har väldigt varmt blont hår, nästan lite åt strawberry blonde-hållet men kanske lite mer guldiga toner...
2
Svar
28
· Visningar
3 114
Senast: Blimblom
·
Kropp & Själ Idag har jag varit till frissan och fixat en ny hårfärg! Men jag blev lite fundersam så jag hoppas verkligen att ni vill hjälpa mig med...
Svar
10
· Visningar
1 746
Senast: GotAsecret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp