bästa staket.

Empalie

Trådstartare
Vi ska byta staket nu i vår/sommar runt hagarna. Just nu är det vanliga impergnerade stolpar med eltråd. Jag vill gärna ha kvar el men är så rädd att hästarna på något sätt skulle fastna i staketet. Finns det särskild eltråd eller band som går av lättare vid belastning. Funderar även på att ha trästaket på vissa områden eller möjligtvis plast fast det är väll svindyrt?
Hur har ni gjort, vis gärna bilder på bra staket kanske i trä som ni gjort själva!
Vill även gärna hålla vildsvninen borta tips?
 
Sv: bästa staket.

Jag har bara vanligt, trästolpar och smalt elsnöre. Jag har 3 trådar, den nedersta är ståltråd och vi har inte haft några vildsvin än så länge iaf.
Trästaket är snyggast tkr jag, fast nog väldigt dyrt iof. Jag tror inte att de är någon fara att hästarna ska gå genom staketet, de har jag aldrig varit med om..
 
Sv: bästa staket.

Hade jag haft råd hade jag nog haft el de två nedersta och en träslana/plank överst. Men stor risk hästen gnager sönder träet. Jag kommer ha två eltrådar/rep med säkerhetsskarvar. Repet går av vid för hård belastning.
 
Sv: bästa staket.

Sköter du elen så att hästarna respekterar tråden så är el mycket bra och säkert. Vi byter nu ut våra elrep mot galvad järntråd för att slippa "knäppande" staket.
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 137
Senast: nullo-modo
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 955
Senast: Stereo
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 606
Senast: kma
·
Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
5 312

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • HusdjursGPS
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp