Bästa terrängskydden

Vilka är de bästa skydden?

  • Dalmar

    Röster: 1 6,7%
  • Kentucky

    Röster: 0 0,0%
  • Verdus

    Röster: 1 6,7%
  • Hööks

    Röster: 0 0,0%
  • Annat

    Röster: 13 86,7%

  • Antal omröstningsdeltagare
    15
Nu var ju inte du en av dom, men varför går fler ifrån att ha ft-skydd bak?
Vissa av våra hästar är känsliga och försiktiga då vill vi inte ha något som gör att de hoppar mer på bakbenen. Jag tycker även att det känns tungt/mycket/osmidigt, men kan inte säga om det är så eller om det bara är min töntighet ;)
 
Men hörni, de här då?

http://www.horze.se/skydd/gera-mesh-tec-xc-fälttävlansskydd-fram/19344.html?color=BL

Jag rider just nu med strykkappor från hööks, de snurrar lätt och blir väldigt tunga när de blir blöta. Plus att de börjar bli slitna nu. Problemet är att jag har en häst med tjocka ben och mkt hovskägg så de måste vara tillräckligt stora.

Fast de här är jag nog mer sugen på enbart pga färgen :)
https://www.hooks.se/produkt/terrangskydd-bak-expert-x-country-equi-g/48881/48892/
 
Men hörni, de här då?

http://www.horze.se/skydd/gera-mesh-tec-xc-fälttävlansskydd-fram/19344.html?color=BL

Jag rider just nu med strykkappor från hööks, de snurrar lätt och blir väldigt tunga när de blir blöta. Plus att de börjar bli slitna nu. Problemet är att jag har en häst med tjocka ben och mkt hovskägg så de måste vara tillräckligt stora.

Fast de här är jag nog mer sugen på enbart pga färgen :)
https://www.hooks.se/produkt/terrangskydd-bak-expert-x-country-equi-g/48881/48892/

Jag vill ha turkosa till min unghäst... :love: Men just nu känns det inte som vi någonsin kommer behöva dem. :meh:
 
Jag vill ha turkosa till min unghäst... :love: Men just nu känns det inte som vi någonsin kommer behöva dem. :meh:

Jag har ett rosa schabrak och rosa boots som jag inte får använda förrän vår första fälttävlan - de hänger på min garderobsdörr och peppar mig till att inte fega ur! Så till fälttävlan nr 2 får jag nog investera i två par motiverande rosa skydd :D
 
Jag har ett rosa schabrak och rosa boots som jag inte får använda förrän vår första fälttävlan - de hänger på min garderobsdörr och peppar mig till att inte fega ur! Så till fälttävlan nr 2 får jag nog investera i två par motiverande rosa skydd :D

Absolut! Jag har både svarta och röda till mitt sto. :) Så på årets Gbg horse show blev det ett svart och rött hjälmöverdrag. :D
 
Men hörni, de här då?

http://www.horze.se/skydd/gera-mesh-tec-xc-fälttävlansskydd-fram/19344.html?color=BL

Jag rider just nu med strykkappor från hööks, de snurrar lätt och blir väldigt tunga när de blir blöta. Plus att de börjar bli slitna nu. Problemet är att jag har en häst med tjocka ben och mkt hovskägg så de måste vara tillräckligt stora.

Fast de här är jag nog mer sugen på enbart pga färgen :)
https://www.hooks.se/produkt/terrangskydd-bak-expert-x-country-equi-g/48881/48892/

Jag köpte framskydden från hööks till min ponny med väldigt lurviga ben, och det sitter jättebra! Så jag antar att även bakskydden borde vara rymliga runt om.
 
Jag har tittat på hööks skydd men tyckte de såg så täta/varma ut. Nån som ridit med dom på sommaren och hur upplevde ni dom?
 
Jag har tittat på hööks skydd men tyckte de såg så täta/varma ut. Nån som ridit med dom på sommaren och hur upplevde ni dom?

Som jag skrev tidigare har jag köpt framskydden till min ponny. Hade dem på häromdagen vid ett lite längre konditionspass, var ute ca 1,5 timme. Det är ju inte jättevarmt än men nästan 20 grader iallafall. Hon var inte alls speciellt varm under dem och de torkade väldigt snabbt, så jag har gott hopp om dem även för varmare sommardagar :)
 
Skiljer mellan modellerna så du behöver veta vilken (de är bra att maila till!) men rejält korta fast hyfsat rymliga runt om. Har sålt mina till @Wilisia och @pulkaskurk eftersom de snurrade på min häst trots att de satt jättebra (!) på stallgången.
Aha, får testa att maila dem. Såg att de tom har xs på orginal-modellen.:)
Min pålle är maxad c med smala korta skenor fram. Har ponny på senskydden som ändå är gränsfall på höjden i vissa märken..
 
Vad har ni för skydd bak?
Jag red utan skydd på första terrängträningen (för övrigt: skitkul men ack så läskigt!) men känner att jag nog vill ha något även bak. Ponnyn är dock inte van att ha skydd bak, så terrängskydd + boots känns som det kan störa? Eller hur ska jag tänka?
Än så länge skuttar vi ju bebishinder, men jag vill gärna ändå ha bra skydd.
 
Jag har korta kotskydd på min nybörjarhäst. Hon gillar definitivt inte långa terrängskydd! På Bo har vi N.E.W skydd runt om medan ponny-King går med Hööks runt om. Och visst snurrar Hööks lite grann men inte så farligt på honom.
 
Jag har NEW lightweight höga skydd bak (inga boots, har aldrig haft behov av det bak, och har det bara fram om jag har brodd).
Prova med vanliga korta kotskydd till att börja med? Eller kanske strykkappor om du har några som sitter bra? Man behöver ju inte handla terrängskydd det första man gör :)
Hästarna brukar vänja sig vid skydd (min lilla hade nog aldrig haft några på bak öht när han kom till mig, han tyckte att det här med kotskydd var typ jeeettekonstigt :laugh:)
 
Vad har ni för skydd bak?
Jag red utan skydd på första terrängträningen (för övrigt: skitkul men ack så läskigt!) men känner att jag nog vill ha något även bak. Ponnyn är dock inte van att ha skydd bak, så terrängskydd + boots känns som det kan störa? Eller hur ska jag tänka?
Än så länge skuttar vi ju bebishinder, men jag vill gärna ändå ha bra skydd.

Börja o rida med vanliga låga bak alla andra pass o se vad hästen säger. Min vande sig aldrig så han slipper numera.

Det funkar dock att rida med Trizones skydd, de är mjuka och sitter bra ut att glida eller snurra det minsta och de är jämna höga o inte högre på insidan som de flesta terrängskydd är.
 
hur är geras mesh tec terrängskydd? de ser trevliga ut på bild men har inte petat på dem än. hade velat ha ngt som är lite lättare, mer ventilerat, lättvättat och som kan sitta på längre utan att benet blir för varmt. utan att kosta över 1000kr för ett helt sett :angel:

har senskydd runt om nu men då jag rider mer jakter än terräng så är det trevligare med svalare skydd.
 
Vad köper man till de här "spink" benen?
Han behöver ju cob i omkretsen och full på längden.
På "vanliga" skydd från Veredus har han storlek M på innersta hålet.
uppstalld_574193742a6b22a75cafa3ec.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp