Bästa tipsen för bädd i boxen

Pricken2004

Trådstartare
Hej!
Jag skulle vilja få era bästa tips på stallströ. Gärna lite bädd aktigt det vill säga att det håller lite längre (typ att man fyller på var 2-4 vecka). Det ska också helst vara lättmockat. Vad använder ni, blandar ni osv? Tack på förhand!
 
Hej!
Jag skulle vilja få era bästa tips på stallströ. Gärna lite bädd aktigt det vill säga att det håller lite längre (typ att man fyller på var 2-4 vecka). Det ska också helst vara lättmockat. Vad använder ni, blandar ni osv? Tack på förhand!
Jag har använt antingen torv eller torvmix där jag blandar in kutterspån emellanåt. Tycker det blir en stabil bädd där jag bara vänder övre materialet varje dag och mockar rent det, eventuellt gräver ur lite om hästen kissar på specifika platser och jämnar till hela bädden. Beror på tex om det kommer in fukt, hur mycket hästen står inne hur mycket jag mockar ut och ofta jag fyller på.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 169
Senast: Ridinglady
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 181
Senast: LiviaFilippa
·
Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
2 711
Senast: Åsa A
·
Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 254
Senast: Lisalei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Ridskoleryttare
  • Vad gör halvblodsägare?

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp