Bästa vintertäcke med helhals?

Ester

Trådstartare
Tips på bra vintertäcke med helhals? Får gärna vara avtagbart, bara det sitter bra och inte "hänger sig på sida"? 300 eller 400 gram. Till häst 167 cm, normalbyggd.
 
Sv: Bästa vintertäcke med helhals?

Jag har Rambo Duo till min som jag tycker har bra passform och i och med liner systemet kan du själv välja hur tjockt du vill ha det (täcket i sig har 100 gram och så får du med en 300 grams liner så totalt får du 400 gram).

Halsen är också lätt fodrad och är avtagbar.
 
Sv: Bästa vintertäcke med helhals?

jag tycker väldigt mycket om shires vintertäcken, har 2st 400g ett med avtagbar hals och ett med helhals. tror de är stormbreaker och typhoon, inte säker. men de sitter väldigt fint på mina halvblod, stora rump lappar och går långt ner på sidorna så skyddar bra mot blåsten :D
 
Sv: Bästa vintertäcke med helhals?

Shires helt klart
Slitstarka, torra och varma täcken till ett vettigt pris
 
Sv: Bästa vintertäcke med helhals?

Jag har weahterbeta landa samt ett John Whitaker täcke som vintertäcke till min, bägge med avtagbarhals. Gillar hur bägge dessa har hur man fäster halstäcket. WB är med 2 stora kardborreband längst varje sida och JW med en dragkedja :) + att bägge har en stor rumplapp ;)

WB:
1bc76a225e8911e3be071265523e6823_8.jpg


JW; dock utan hals, har inte haft det kallt nog här för att använda den.
0f8ac464555311e38a2d121a7ff3b48e_8.jpg
 

Liknande trådar

Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 107
Senast: JohannaB
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
3
· Visningar
293
Kläder & Bli fin Jag blev lite slumpartat bjuden på bröllop i Maj med klädkod kostym (antar att det är mörk kostym som åsyftas) och jag behöver shopping...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 925
Senast: cirkus
·
Däggdjur Jag behöver köpa en trimmer; Primärt för min kanin som har problem med huden runt ögonen. Trimmern får gärna även funka för hundtassar...
Svar
0
· Visningar
146
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp