Bästa vintertäcke med helhals?

Ester

Trådstartare
Tips på bra vintertäcke med helhals? Får gärna vara avtagbart, bara det sitter bra och inte "hänger sig på sida"? 300 eller 400 gram. Till häst 167 cm, normalbyggd.
 
Sv: Bästa vintertäcke med helhals?

Jag har Rambo Duo till min som jag tycker har bra passform och i och med liner systemet kan du själv välja hur tjockt du vill ha det (täcket i sig har 100 gram och så får du med en 300 grams liner så totalt får du 400 gram).

Halsen är också lätt fodrad och är avtagbar.
 
Sv: Bästa vintertäcke med helhals?

jag tycker väldigt mycket om shires vintertäcken, har 2st 400g ett med avtagbar hals och ett med helhals. tror de är stormbreaker och typhoon, inte säker. men de sitter väldigt fint på mina halvblod, stora rump lappar och går långt ner på sidorna så skyddar bra mot blåsten :D
 
Sv: Bästa vintertäcke med helhals?

Shires helt klart
Slitstarka, torra och varma täcken till ett vettigt pris
 
Sv: Bästa vintertäcke med helhals?

Jag har weahterbeta landa samt ett John Whitaker täcke som vintertäcke till min, bägge med avtagbarhals. Gillar hur bägge dessa har hur man fäster halstäcket. WB är med 2 stora kardborreband längst varje sida och JW med en dragkedja :) + att bägge har en stor rumplapp ;)

WB:
1bc76a225e8911e3be071265523e6823_8.jpg


JW; dock utan hals, har inte haft det kallt nog här för att använda den.
0f8ac464555311e38a2d121a7ff3b48e_8.jpg
 

Liknande trådar

Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
655
Senast: Sorgsen
·
L
Utrustning Jag har en fråga om rid tights om nån har tips om några bra som inte är så dyra. Det mest viktiga är att dom har mycket stretch så dom...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 437
Senast: MiniLi
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 072
Senast: Snurrfian
·
Avel Ser ofta i annonser för ston att hon är en bra mamma, om hon fått föl. Vad betyder det egentligen? Hur är man en bra mamma-häst? Hur är...
Svar
8
· Visningar
1 358
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp