Klänning till bröllop

Wingates

Trådstartare
Jag blev lite slumpartat bjuden på bröllop i Maj med klädkod kostym (antar att det är mörk kostym som åsyftas) och jag behöver shopping hjälp!

Jag vill alltså ha en klänning som passar in på klädkoden och som passar mig. Vill gärna ha lite öppen rygg pga ryggtatuering och gärna slits på högersidan (även det pga tatuering).
Jag vill gärna ha urringning men den behöver inte vara djup - trivs bara inte i krage sas. Är bredast över höft/lår men gillar tajta klänningar om de sitter bra. Kan även gilla 50 talsklänningar.

Jag har knallrosa hår så färger som akär sig går bort. Trivs inte heller i pastellfärger.
Kan tänka mig att lägga runt 1000lappen som max, kanske lite mer om den är riktigt snygg och jag kan använda den på andra events.

Släng in era bästa tips på klänningar eller sidor att hitta klänningar på!
 
Jag blev lite slumpartat bjuden på bröllop i Maj med klädkod kostym (antar att det är mörk kostym som åsyftas) och jag behöver shopping hjälp!

Jag vill alltså ha en klänning som passar in på klädkoden och som passar mig. Vill gärna ha lite öppen rygg pga ryggtatuering och gärna slits på högersidan (även det pga tatuering).
Jag vill gärna ha urringning men den behöver inte vara djup - trivs bara inte i krage sas. Är bredast över höft/lår men gillar tajta klänningar om de sitter bra. Kan även gilla 50 talsklänningar.

Jag har knallrosa hår så färger som akär sig går bort. Trivs inte heller i pastellfärger.
Kan tänka mig att lägga runt 1000lappen som max, kanske lite mer om den är riktigt snygg och jag kan använda den på andra events.

Släng in era bästa tips på klänningar eller sidor att hitta klänningar på!
ASOS har mycket klänningar och en hel kategori för bröllop. Finns många snygga!
 
Ska de gifta sig i kyrkan?

Vi hade mörk kostym som klädkod på vårt bröllop i somras, och kort sagt funkar det mesta som är någorlunda knälångt och något täckande över axlar. Förstås undvika vitt.
 
Jag blev lite slumpartat bjuden på bröllop i Maj med klädkod kostym (antar att det är mörk kostym som åsyftas) och jag behöver shopping hjälp!

Jag vill alltså ha en klänning som passar in på klädkoden och som passar mig. Vill gärna ha lite öppen rygg pga ryggtatuering och gärna slits på högersidan (även det pga tatuering).
Jag vill gärna ha urringning men den behöver inte vara djup - trivs bara inte i krage sas. Är bredast över höft/lår men gillar tajta klänningar om de sitter bra. Kan även gilla 50 talsklänningar.

Jag har knallrosa hår så färger som akär sig går bort. Trivs inte heller i pastellfärger.
Kan tänka mig att lägga runt 1000lappen som max, kanske lite mer om den är riktigt snygg och jag kan använda den på andra events.

Släng in era bästa tips på klänningar eller sidor att hitta klänningar på!
Får nästan lite stressiga tillbakablickar till när jag panikartat letade klänning inför ett bröllop, men mitt största bekymmer var väl egentligen att jag helst inte vill ha annat än svart på mig, haha. Vilken färg föredrar du, utöver att du helst inte vill ha pastell?
 
Får nästan lite stressiga tillbakablickar till när jag panikartat letade klänning inför ett bröllop, men mitt största bekymmer var väl egentligen att jag helst inte vill ha annat än svart på mig, haha. Vilken färg föredrar du, utöver att du helst inte vill ha pastell?
Haha ja det är ju med en del i detta. Trivs ju bäst i svart 😅
Gillar lila och kan även gilla vissa nyanser av blått och grönt. Grått/silver fungerar med.

Det är ju det med håret med, jag kan nog tänka mig en hel del färger så länge det inte skär sig med håret eller får mig att se ut som nån slags bakelse eller något annat galet.
Är inget fan av mönster (som blommigt, rutigt etc. Ffa inte småmönstrat).
 
Håret för den som missat det:
20240202_224939.jpg
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vad står det i invitationen anående dress codel? I min bok respekterar man brudparets önskemål.
2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 408
Senast: Roheryn
·
Kläder & Bli fin Ska på alla bröllop i sommar som skjutits upp på grund av pandemin. Jag vill inte ha 'vanlig' kostym på mig, det är bara så tröttsamt...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
13 102
Senast: Tranan
·
Äldre Hejsan! Jag ska på bröllop i sommar (i Juli) och sitter nu och funderar på klänning... Bröllopet har ingen specifik klädkod men känner...
Svar
1
· Visningar
773
Senast: Sleepan
·
Äldre Då var det min tur att posta en sån här tråd ;) Jag behöver hjälp att hitta en klänning, ska på bröllop i juni och "har inget att ha på...
2
Svar
20
· Visningar
3 022
Senast: Sleepan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp