Bäva månde SD

landsbygdsbo

Trådstartare
Nu har regeringen och de flesta oppositionspartierna anammat så många av SD förslag från förra valperioden, att jag stilla börjar undra vad SD ska gå till val på nästa gång.

Att Sverige inte kan ta emot fler än vad vi kan integrera är en sanning som man nu accepterat, att de mjuka sektorerna går på knäna pga av överetablering förnekar nog bara någon från V;s begåvningsreserv.
Att bostadsbristen är skriande, ja rent av katastrofal inser ju tom LO vars byggnadsförbund passar på att driva på konflikten.

Jag hatar att säga, vad var det jag sade. Eftersom det innebär stort lidande för de svagaste grupperna i Sverige.

Och, vi har bara sett början på problemen. Det lär ta minst 15 år innan majoriteten av de som kom i vintras har jobb o egen bostad och inte lever på våra pengar.
 
Verkligheten har en förmåga att bita den mest envisa i stjärten :angel:.
Men som jag sa i en annan tråd reitererande Jimmie - "Det spelar ingen roll om vi har 5 eller 25% om dom andra driver vår politik ".
Älgen &co kan fälla regeringen omedelbart men vågar inte. Kan man kalla det för ett regeringsdugligt alternativ då?
 
Nu har regeringen och de flesta oppositionspartierna anammat så många av SD förslag från förra valperioden, att jag stilla börjar undra vad SD ska gå till val på nästa gång.

Att Sverige inte kan ta emot fler än vad vi kan integrera är en sanning som man nu accepterat, att de mjuka sektorerna går på knäna pga av överetablering förnekar nog bara någon från V;s begåvningsreserv.
Att bostadsbristen är skriande, ja rent av katastrofal inser ju tom LO vars byggnadsförbund passar på att driva på konflikten.

Jag hatar att säga, vad var det jag sade. Eftersom det innebär stort lidande för de svagaste grupperna i Sverige.

Och, vi har bara sett början på problemen. Det lär ta minst 15 år innan majoriteten av de som kom i vintras har jobb o egen bostad och inte lever på våra pengar.
Det har ju blivit exakt som vi hela tiden har sagt :laugh:. Även EU vill ju inte ha in migranter i unionen eftersom dom inte har råd med detta. Vad SD nu ska göra är att gå till val på att bygga konkreta murar längs landets gränser, precis som balkanländerna har gjort som står pall för en ev stormning av ekonomiska migranter
 
Verkligheten har en förmåga att bita den mest envisa i stjärten :angel:.
Men som jag sa i en annan tråd reitererande Jimmie - "Det spelar ingen roll om vi har 5 eller 25% om dom andra driver vår politik ".
Älgen &co kan fälla regeringen omedelbart men vågar inte. Kan man kalla det för ett regeringsdugligt alternativ då?
Det har ju nyligen avslöjats att en viss mångfald i regeringen superar med högerextrem ledare
 
Är SD verkligen rätt parti att rösta på om man inte tycker att politiker ska umgås med högerextrema? Eller du kanske menade att det var en positiv sak?
Nej visst är fruktansvärt att etablerade politiker har drivit många rakt i armarna på SD. Blir svårt att ta tillbaka dessa röster. MÄnniskor är mycket skeptiska verkar det som.
Men Kaplan ska bort det förmodar jag att du också tycker??
gulan
 
Nej visst är fruktansvärt att etablerade politiker har drivit många rakt i armarna på SD. Blir svårt att ta tillbaka dessa röster. MÄnniskor är mycket skeptiska verkar det som.
Men Kaplan ska bort det förmodar jag att du också tycker??
gulan

Jag menar att det är konstigt att de som pratar gott om SD blir upprörda när en politiker från ett annat parti ses med en högerextremist med tanke på hur mycket SD frotterar med dem. Jag tycker naturligtvis inte att det är okej att politiker umgås med högerextremister men jag vet inte tillräckligt om historien för att uttala mig så mycket mer än så.
 
Nej visst är fruktansvärt att etablerade politiker har drivit många rakt i armarna på SD. Blir svårt att ta tillbaka dessa röster. MÄnniskor är mycket skeptiska verkar det som.
Drivit?? Får på bete eller tänkande människor??? :confused:

Folk måste växa upp och ta eget ansvar för vad de röstar på

Jag är så trött på bortförklaringar och SDare som inte vill stå för att de röstar på SD för deras ideologi utan kommer med ursäkter som att det är en protest mot etablerade politiker och ALLT utom att de gjort ett helt eget frivilligt val att rösta på SD och SDs åsikter och partiprogram

Ingen springer längs backen som en Border collie och vallar skeptiska väljare hit och dit och driver dem till SD :meh:
 
B
Drivit?? Får på bete eller tänkande människor??? :confused:

Folk måste växa upp och ta eget ansvar för vad de röstar på

Jag är så trött på bortförklaringar och SDare som inte vill stå för att de röstar på SD för deras ideologi utan kommer med ursäkter som att det är en protest mot etablerade politiker och ALLT utom att de gjort ett helt eget frivilligt val att rösta på SD och SDs åsikter och partiprogram

Ingen springer längs backen som en Border collie och vallar skeptiska väljare hit och dit och driver dem till SD :meh:
Både får och tänkande människor.
Folk växer upp och tar sitt ansvar för vilka de röstar på. Det undgår ingen att svenska folket har talat om för de etablerade partierna att de inte tar ansvar för Sverige.
Vem bortförklarar?? Jag träffar människor som högt och ljudligt säger -blir det ingen ändring blir deras röst på SD. Det är ingen som hymlar!! Eller tror du på fullaste allvar att SD får behålla alla sina nyvunna %, nu när andra partier antar SD:s migrationspolitik?
 
Drivit?? Får på bete eller tänkande människor??? :confused:

Folk måste växa upp och ta eget ansvar för vad de röstar på

Jag är så trött på bortförklaringar och SDare som inte vill stå för att de röstar på SD för deras ideologi utan kommer med ursäkter som att det är en protest mot etablerade politiker och ALLT utom att de gjort ett helt eget frivilligt val att rösta på SD och SDs åsikter och partiprogram

Ingen springer längs backen som en Border collie och vallar skeptiska väljare hit och dit och driver dem till SD :meh:
Glöm inte bort att snart börjar nya lagar gälla migranterna. Regeringen har antagit SD politik och det bli ytterligare skärpta krav på anhöriginvandring, ännu mindre bidrag till dom, och endast tillfälliga uppehållstillstånd på flera år så att man ska kunna utvisa dom när det lugnat ner sig på vissa platser i världen. Och ID muren forsätter att gälla, förlängs hela tiden. Allt detta ska göra Sverige ointressant att komma till.. För det är ju det som är meningen enligt Morgan
 
Och det är också unikt?
Nä det är inte unikt. Det är så lagen är skriven. Ingen annan än statsministern kan sparka ministrar. Det unika är att en minister har haft kontakt med ordförande i den svenska grenen av Grå vargarna, ett turkisk fascistisk och våldsbejakande ungdomsförbund. Vidare har ministern jämfört Israels behandling av palestinier med Nazitysklands agerande mot judarna :eek:. Nu har han fått sparken iaf. Sånna ska inte sitta i en svensk regering det begriper vi väl alla :). Men man rekryterar ingen ersättare ur mångfalden iaf
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp