Bukefalos 28 år!

Bäva månde SD

Ja, visst är det konstigt att han fick sparken. Det är ju det jag säger en riktig pajas regering som styr landet. Begriper du varför han fick sparken?

Javisst, nu har ju t.o.m PK-media börjat inse det Alternativmedia sagt i flera år : MP har blivit ett tillhåll för extrema islamister. Det satt långt inne men nu blir det svårare att gulla och överse med detta pajasparti, oavsett hur många cykelbanor dom bygger.

"Som utlandsfödd, muslimsk tjej men sekulär sådan och medlem i Miljöpartiet känner jag sorg över hur vårt parti håller på att bli ett tillhåll för fundamentalistiska islamister. http://www.aftonbladet.se/debatt/article22668467.ab
Det Miljöparti som sedan starten har betonat jämställdheten, verkat för kvinnans frigörelse och ville riva ner dem patriarkala strukturerna håller nu under Gustav Fridolins och Åsa Romsons ledning på att ta efter inslag från det reaktionära Muslimska brödraskapet."

Idag rök ju valberedningens förslag till partistyrelsen Yasri Kahn :eek: för att han vägrat ta en kvinna i hand.
MP är ju ett riktigt feministiskt parti, det ser vi ju alla. :angel:.


 
golit menar att åtta år av obefintliga och kontraproduktiva åtgärder av den borgerliga regeringen är inte särskilt svårt att slå.

Problemet med bostadsbyggande är att vi behöver dom NU, inte om 20 år.
Arrogansen spenderade det mesta av sin tid på att försöka genomdriva enklare regler för bostadsbyggande istället för den myriad av regler och påbud som fördyrar byggen så ingen har råd att bo där. Dessutom gör det kommunala vetot att det tar orimliga tider att få tillstånd för flerfamiljsbostäder om man ens får det.

S+V + LO lobbade framgångsrikt mot varenda förslag till förändring och har lyckats med att t.ex kräva samma bullerskydd mot innergårdar som mot genomfartstrafikgator. Grattis.

Subventionsvägen har för övrigt provats och endast resulterat i dyrare m2 pris, varför göra om samma dumhet igen? Som Einstein sa : Definitionen av galenskap är att göra samma sak om och om igen och förvänta sig ett annorlunda resultat"
 
Problemet med bostadsbyggande är att vi behöver dom NU, inte om 20 år.
"

Vi behöver dem nu, snart och så småningom. Främst för att borgarna inte gjorde någonting. Jo man förvärrade situationen.

Bostäder ska stå länge så det är bra om bostadspolitik är långsiktig. Sen kommer du aldrig att gilla de förslag som en röd-grön regering kommer med, men det har inte att göra med om de funkar eller inte.
 
Vi behöver dem nu, snart och så småningom. Främst för att borgarna inte gjorde någonting. Jo man förvärrade situationen.

Bostäder ska stå länge så det är bra om bostadspolitik är långsiktig. Sen kommer du aldrig att gilla de förslag som en röd-grön regering kommer med, men det har inte att göra med om de funkar eller inte.

Varför skulle jag inte? Jag känner mig rätt vuxen och relativt välutbildad så jag tror jag kan bedöma om det är bra eller dåligt utan rosa-röda-blå skygglappar.
Jag skulle nog dela skulden lika mellan de som obstruerat för att behålla till varje pris sina förmåner och de som inte såg till att människor som kom hit under Renfällen & co hade tak över huvudet.
 
Själv är jag väldigt väldigt glad att jag- trots stor tvekan, har röstat på dem sedan starten- drog mig ur MP senaste valet, vad håller de på med?? Ytterligare 2 män borta som inte har i politiken ( om de nu inte startar ett rent islamistiskt parti) att göra, denna gång inte från SD.
 
Idag rök ju valberedningens förslag till partistyrelsen Yasri Kahn :eek: för att han vägrat ta en kvinna i hand.
MP är ju ett riktigt feministiskt parti, det ser vi ju alla. :angel:.

Man tror inte det är sant, Fridolin, LÄRARE, förstod inte hur kränkta kvinnor blev, vad är det för en LÄRARE som tycker det är helt OK med sådant beteende?
Ska våra flickor i skolan behöva lära sig att vissa män med rätt inte ska behöva hälsa?

(ja, jag vet att han i nuläget inte arbetar som lärare men han är snart tillbaka där)
 
Man tror inte det är sant, Fridolin, LÄRARE, förstod inte hur kränkta kvinnor blev, vad är det för en LÄRARE som tycker det är helt OK med sådant beteende?
Ska våra flickor i skolan behöva lära sig att vissa män med rätt inte ska behöva hälsa?

(ja, jag vet att han i nuläget inte arbetar som lärare men han är snart tillbaka där)

Jag tycker att alla människor ska ha rätt att inte behöva hälsa i varje enskilt tillfälle. Det må vara ett olämpligt uppträdande i många sammanhang - men det vore för jävligt om vi fråntog människor deras rätt att låta bli att hälsa på någon.

Jag skulle för övrigt inte bli kränkt av att inte bli hälsad på av någon stollig fundamentalist, vilket har inträffat ett par gånger i mitt liv. Det är bara lite extra roligt att hälsa extra tydligt själv då.

(Och ja, kvinnosynen som leder till att man vägrar att hälsa på en kvinna är olämplig för en representant för Miljöpartiet - det bör man kunna se ganska direkt. Passar inte bra i något parti, men torde stå närmast SD i den frågan.)
 
Jag tycker att alla människor ska ha rätt att inte behöva hälsa i varje enskilt tillfälle. Det må vara ett olämpligt uppträdande i många sammanhang - men det vore för jävligt om vi fråntog människor deras rätt att låta bli att hälsa på någon.

Om en person vägrade ta i hand med mörkhyade personer, hade du skrivit samma sak då? Eller varför skriv du den citerade texten? Det handlade ju inte om att låta bli att ta i hand vid vissa tillfällen, det handlade om att låta bli att ta i hand med vissa människor (i detta fall kvinnor).
 
Om en person vägrade ta i hand med mörkhyade personer, hade du skrivit samma sak då? Eller varför skriv du den citerade texten? Det handlade ju inte om att låta bli att ta i hand vid vissa tillfällen, det handlade om att låta bli att ta i hand med vissa människor (i detta fall kvinnor).

Ja, jag anser att alla människor måste ha rätt att bete sig som de vill. Även om det är ett kasst beteende. Det är ett val varje människa har.

Och ja, jag anser att man har rätt att vara rasist och som konsekvens av det inte vilja ta mörkhyade människor i hand. Precis som att man har rätt att vara fundamentalist och inte ta kvinnor i hand.

Det ingår ingen rätt att inte behöva ta konsekvenserna av sitt handlande, inte behöva få sin lämplighet ifrågasatt för en viss roll eller få beteendet i sig ifrågasatt. Men rätten att bete sig som idiot och skitstövel måste varje människa ha. Allt annat är riktigt otäckt.
 
Ja, jag anser att alla människor måste ha rätt att bete sig som de vill. Även om det är ett kasst beteende. Det är ett val varje människa har.

Och ja, jag anser att man har rätt att vara rasist och som konsekvens av det inte vilja ta mörkhyade människor i hand. Precis som att man har rätt att vara fundamentalist och inte ta kvinnor i hand.

Det ingår ingen rätt att inte behöva ta konsekvenserna av sitt handlande, inte behöva få sin lämplighet ifrågasatt för en viss roll eller få beteendet i sig ifrågasatt. Men rätten att bete sig som idiot och skitstövel måste varje människa ha. Allt annat är riktigt otäckt.

Om du menar "rätt i" som att man annars skulle åka i fängelse om man inte tog i hand, så håller nog de flesta med dig. Det bör motarbetas på andra sätt.

Men det du skrev var att man "i varje enskilt tillfälle.." vilket inte var vad det handlade om gällande miljöpartisten, det handlade om vissa människor.
 
(Och ja, kvinnosynen som leder till att man vägrar att hälsa på en kvinna är olämplig för en representant för Miljöpartiet - det bör man kunna se ganska direkt. Passar inte bra i något parti, men torde stå närmast SD i den frågan.)
Håller med!
Det märkliga är att det tydligen inte var någon surprise för Fridolin (och säkerligen inte för Romson heller) att Kahn stödjer en rutten kvinnosyn. Att Fridolin dessutom inte "begriper" att det kan uppfattas som kränkande att bli vägrad ta i hand. Frågan är då om Fridolin begriper något överhuvudtaget?? En hypotetisk fråga (inte ställd till dig) -men undrar om språkrören hade struntat att begripa om någon som de visste vägrade hälsa på mörkhyade ens fått komma så långt i sin politiska karriär att denne kunde kandidera till partistyrelsen?
Och som du säger passar sig inte i något parti, och med tanke på hur skickligt SD har kunnat tvätta bort sitt förflutna och få många att stödja dem, så lär vi se upp med vilka tomtar som kan göra samma resa.
gulan


 
(Och ja, kvinnosynen som leder till att man vägrar att hälsa på en kvinna är olämplig för en representant för Miljöpartiet - det bör man kunna se ganska direkt. Passar inte bra i något parti, men torde stå närmast SD i den frågan.)

Antagligen, men nu var det MILJÖPARTIET.Inte SD, ditt miljöparti.
 
Man tror inte det är sant, Fridolin, LÄRARE, förstod inte hur kränkta kvinnor blev, vad är det för en LÄRARE som tycker det är helt OK med sådant beteende?
Ska våra flickor i skolan behöva lära sig att vissa män med rätt inte ska behöva hälsa?

(ja, jag vet att han i nuläget inte arbetar som lärare men han är snart tillbaka där)
Du ser vilken pajasregering vi har. Dom skyr ju inga medel alls och så har dom där rören mage att stå o säga i SVT att dom är ett feministiskt parti. Sen så försökte MP köpslå och muta Public Service så att dom inte skulle sända ett inslag i Aktuellt bara för att MP inte skulle hamna i dålig dager. Fy fan säger jag vilket skitparti som sitter i regeringen. Fortsätt att gräva i MP diket så kommer vi att få se mer skit som MP sysslar med.
 
Jag tycker att alla människor ska ha rätt att inte behöva hälsa i varje enskilt tillfälle. Det må vara ett olämpligt uppträdande i många sammanhang - men det vore för jävligt om vi fråntog människor deras rätt att låta bli att hälsa på någon.

Jag skulle för övrigt inte bli kränkt av att inte bli hälsad på av någon stollig fundamentalist, vilket har inträffat ett par gånger i mitt liv. Det är bara lite extra roligt att hälsa extra tydligt själv då.

(Och ja, kvinnosynen som leder till att man vägrar att hälsa på en kvinna är olämplig för en representant för Miljöpartiet - det bör man kunna se ganska direkt. Passar inte bra i något parti, men torde stå närmast SD i den frågan.)
Men nu var det frågan om kvinnor, könsdiskriminering, likabehandling av män och kvinnor så försök inte sopa detta under mattan. Inte ens SD beter sig så illa mot kvinnor
 
Ja, jag anser att alla människor måste ha rätt att bete sig som de vill. Även om det är ett kasst beteende. Det är ett val varje människa har.
.
Nej så är det inte i MP. Nu har man skickat ut ett brev till alla MP:are om hur dom ska bete sig :laugh:. Så du har fel igen
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Köpa ponny med pålagringar SI-led?
  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp