Bävernylontäcken...

ameo

Trådstartare
Moderator
... har vi fått några stycken som pristäcken på ponnytravet. :)
Det är jättekul att få täcken och de är ju ofta jättefina!
MEN, inte sjutton är de användbara... :crazy: De är alldeles för täta för att användas som stalltäcken eller i transporten, eftersom de inte andas, Sanmtidigt vet jag inte om de är nog täta för att använda ute som regntäcken, känns på nåt sätt inte så....
Så VAD ska man ha dessa vackra täcken till, annat än att visa att man vunnit dem = göra lite reklam för sponsorn ifråga? Dammsamlare i stallet?

I vår klubb brukar vi försöka dela ut täcken i fleece eller ull, som man i alla fall har användning för. Då är ju chansen större
dessutom att de används så att fler än stallbesökarna får se att sponsorerna ifråga (som ju alltså har någon form av reklam på täcket) faktiskt har ställt upp och sponsrat, vilket ju är ETT av skälen till att de gör det...
 
Jag har tyvärr inga vinnartäcken men en kompis har några stycken och hon brukar ha dem som stall- och transporttäcken på vintern, de hon har är iaf rätt tjocka.
 
Antar att du kanske har bävernylonoverall till barnet? (eller bäveroverall i nylon... ;)) De funkar ju bra mot snö och även ganska bra mot regn om de är skötta på rätt sätt, dvs inget sköljmedel och ska torktumlas. Det är klart att det finns mer regn tåliga material som används i hästtäcken men jag tror inte att bävernylon är helt fel. kanske som utetäcken de lite mindre kalla dagarna på året, eller med ett täcke under?
mvh Maria
 
mitt bävernylon täcker fodrat med fleece ifs men de täcket e kanon som tävlingstäcke
-vindtätt
-tål e del regn
-går inte lika lätt isönder som fleecen

trodde inte man änvände bävertäken utan fodring...förstår faktisk inte heller när man skulle kunna änvända dom...

sy ihop till boxgardin kanske??
 
kom och tänka på när min kompis vann ett jättefint tjock fleece täcke som var VITT!!!!!!

Vitt som hästtäke :crazy:
 
kanske som utetäcken de lite mindre kalla dagarna på året, eller med ett täcke under?

Kan väl tillägga att det är SHETTISAR jag har... :rofl: (tror inte de behöver några täcken på vintern..)
Tror för övrigt det blir KALLARE med detta täcke på än utan om det är kallt ute, då täcket hindrar pälen att resa sig och isolera mer...

Och det känns inte riktigt som att man kan jämföra dotterna overaller med hästtäcken, då dottern inte är ute hela dagarna i ösregn...
 
trodde inte man änvände bävertäken utan fodring...förstår faktisk inte heller när man skulle kunna änvända dom...
sy ihop till boxgardin kanske??

Jodå, tydligen så gör man det eftersom jag har fått två stycken... :crazy:
De är jättetjusiga att titta på, men vad hjälper det?
 
Jasså, till skettisar.... :D

:idea: Kanske du kan sy om täckena till ländtäcken åt storhästen
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp