Bagarkungens nya herrgård

Sv: Bagarkungens nya herrgård

(Expressen)
Området är ett av de vackraste i södra Sverige. Och jorden klassad som den allra bördigaste.
Här på strandängarna i Vellinge vill bagarkungen Finn Påhlsson bygga sig en herrgård med stall i mångmiljonklassen.

http://www.expressen.se/index.jsp?a=831577

Ja jisses! Allt är ju beroende av vad man klassar som "södra Sverige". Inte är Söderslätten särskilt vacker men just söder om Foteviken är ju världens naturvårdsområde med fågelrika ängar vid havet och där ligger ju redan ett stort ridhus plus att där är trafik och så Fotevikens vikingacenter. Inte undra på att naturmänniskorna är arga. Men har man pengar får man ju bygga som man vill i Vellinge kommun för där "är friheten större" säger de ju på sina vägskyltar...:crazy:
 
Sv: Bagarkungens nya herrgård

så Fotevikens vikingacenter. Inte undra på att naturmänniskorna är arga.


Vad gör vikingacentert för skada? Det är ju byggt på DEN GAMLA SOPTIPPEN!!!!

Herregud, det är väl bättre att ha en ganska idyllisk rekonstruerad vikingastad där än ingenting alls. Marken är ju ändå så förorenad på den platsen att det inte får användas som bete till livsmedelsproducerande djur. När vikingabyn hade ett par höns så vart dom tillsagda av kommunen att äggen ovillkorligen skulle slängas och INTE fick användas till människoföda!

/KT
 
Sv: Bagarkungens nya herrgård

Vad gör vikingacentert för skada? Det är ju byggt på DEN GAMLA SOPTIPPEN!!!!

Herregud, det är väl bättre att ha en ganska idyllisk rekonstruerad vikingastad där än ingenting alls. Marken är ju ändå så förorenad på den platsen att det inte får användas som bete till livsmedelsproducerande djur. När vikingabyn hade ett par höns så vart dom tillsagda av kommunen att äggen ovillkorligen skulle slängas och INTE fick användas till människoföda!

/KT

Vikingacentret gör ingen skada alls! :) Tvärtom. Jag var nog lite otydlig där. Vad jag menar är att de också skulle störas för de försöker ju leva historiskt och jag räknar dem som naturmänniskor de också.
 
Sv: Bagarkungens nya herrgård

Vikingacentret gör ingen skada alls! :) Tvärtom. Jag var nog lite otydlig där. Vad jag menar är att de också skulle störas för de försöker ju leva historiskt och jag räknar dem som naturmänniskor de också.


Okej! Då förstår jag hur du menade....

/KT
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (TA) Vellinge kommun ger inte upp striden om detaljplanen för Vellinge väster där Finn Påhlsson planerar att bygga en villa med ridhus...
Svar
0
· Visningar
756
Senast: Gunnar
·
Anläggning Jag håller som bäst på att skissa på hur jag vill bygga mitt stall - som skall byggas i en existerande gammal ladugårdsbyggnad - och har...
Svar
13
· Visningar
3 588
Senast: a1agnlju
·
  • Artikel
Hästnyheter (Sydsvenskan) ”Bebyggelse bör inte tillåtas i området”, skriver Vellinge i sin vision för området Vellinge Väster. Ändå gav ledningen...
Svar
0
· Visningar
735
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Expressen) Länsstyrelsen i Uppsala län vill tillåta skyddsjakt på varg. Men innan jägarna i länet kan ge sig ut på vargjakt måste...
Svar
0
· Visningar
772
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp