Baggen softbelt

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Willebillebus
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 472
W

Willebillebus

Jag vet inte om det är ok att fråga om enskilda produkter härinne:o

men... är det någon härinne som har ett sådant?
Har några bra/dåliga erfarenheter av det?

Anledningen att jag funderar på att köpa ett är att jag ofta promenerar på vägen och har sonen med på cykel och då kan det vara bra att ha händerna fria + att jag har ett gammal skada i axeln och ibland har svårt att hålla koppel (inte för att hundarna drar nämnvärt) men minsta drag åt "fel" håll kan göra förfärligt ont.

Någon som har ett och vill dela sina erfarenheter!

Tack på förhand!

Sv: Baggen softbelt

Tacka gud för "magkoppel":bow: :bow:
Annars hade mina axlar nog slitits ut för längesedan!

Vi har inte just baggen, men vi använder andra "magkoppel" där jag jobbar ! Jag tycker att det är jätte skönt att ha, speciellt om det är en hund som drar lite, man får mer kraft då.

Nackdelen är väl att om hunden drar mycket och man använder magkopplet hela tiden är det lätt att få ont i ryggen, annars har jag inte upplevt något mer negativt.

Jag har ett baggen och jag tycker det är jättebra, speciellt på svärmors jaktlabbe som drar järnet med en emellanåt. Har tyvärr på senaste tiden inte använt det så mycket, men jag älskar mitt baggenbälte :) plus att det är så behändigt att kunna ha en liten väska bak med godis, påsar osv.

Jag har ett sånt där "magkoppel" minns inte vad det är för märke :P använder det inte så mkt då hanen inte fattar att han ska gå fram o inte runt i cirklar helatiden :eek: Men med rätt hund så funkar det helt okej =) TIken fattar lite bättre ;P

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 435
Senast: fixi
·
Hundhälsa för 2 veckor sedan skadade sig min afghan valp, bara 13v gammal när hon lekte i hagen o ramlade. Hon blev akut halt kunde inte stödja...
Svar
18
· Visningar
4 212
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 586
Senast: Sel
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är... 2 3
Svar
50
· Visningar
10 153
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka