Bakbensskydd med passform

Wembley

Trådstartare
Letar efter nya korta bakbensskydd, typ kotskydd med riktigt bra passform. Upplever att min häst som slår sig ibland får skydden att snurra/vrida sig. Dessutom rider vi i snö (bor i Norrland) och då är detta ännu svårare. Har ni några bra tips? Max 1000 kr vill jag ge för ett par.
 
Vrider sig även denna typ av modell? De brukar ju sitta stadigt.
Finns ju från mängder av märken i olika prisklass.
1613728765997.png
 
Min häst blir irriterad om skydden inte sitter tight och kvar. De enda skydden han accepterar att ha på bakbenen är ett par från pfiff (tror jag? Oklart, de är gamla) med fast fårskinnsfoder. De glappar inte alls när han rör sig och vrider sig därmed inte heller. Kanske finns det några liknande såna på marknaden idag? Vanliga bakbensskydd med neoprenfoder sluter inte lika tätt med resultatet att han vill hoppa ur dem och sparka av sig dem....
 
Min häst blir irriterad om skydden inte sitter tight och kvar. De enda skydden han accepterar att ha på bakbenen är ett par från pfiff (tror jag? Oklart, de är gamla) med fast fårskinnsfoder. De glappar inte alls när han rör sig och vrider sig därmed inte heller. Kanske finns det några liknande såna på marknaden idag? Vanliga bakbensskydd med neoprenfoder sluter inte lika tätt med resultatet att han vill hoppa ur dem och sparka av sig dem....
Det är svårt det där att hitta med bra passform ty jag. Min gillar inte för klumpiga eller stora heller. Köpte ett par jättefina med fårskinn från Kentucky men de vrider sig ju bara man blänger på dem :crazy: Likadant ett par Zandona som jag köpte för ett par år sen
 
Det är svårt det där att hitta med bra passform ty jag. Min gillar inte för klumpiga eller stora heller. Köpte ett par jättefina med fårskinn från Kentucky men de vrider sig ju bara man blänger på dem :crazy: Likadant ett par Zandona som jag köpte för ett par år sen
Åttiotalslösning men kotringar...? Vet att vissa har bra effekt av dem istället för benskydd även när de stryker sig lite högre, min hade dock inte fixat det eftersom hela grejen med dem är att de sitter lite löst och dallrigt. Men skyddet försämras ju inte av att de rör sig i alla fall.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
5 136
Senast: Sirap
·
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
3 890
Senast: Pyrran
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 509
Senast: tott
·
Hundhälsa Jag orkar snart inte längre. Det har till och med gått så långt att jag har ont i magen varje gång hunden ska få sin mat. Mantrat "ska...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 914
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp