bakbensskydd

snigelfarmor

Trådstartare
Hej

Någon som vet ett skydd mot slag på skenbenets framsida som är lätt att ta på och av, helst ej i läder.

jag är så trött på att linda på och av... dessutom går ju lindorna sönder lätt.

Vill ha hårdgjord yta på framsidan, som tvärtomsenskydd.. Det finns inte va?

/jenny

Sv: bakbensskydd

Globussport.se har bra skydd i stötabsorberande neopren som jag tycker funkar väldigt bra.. Går ner över kotan.. :bow: :bow:

..men jag vill ju ha hård yta *grinig*

har såna benskydd du pratar om, men jag vill bara skydda "smalbenet"

ska kika på globus ändå, för mina är av märke event och kanske annorlunda.

/j*

snigelfarmor skrev:
..men jag vill ju ha hård yta *grinig*

har såna benskydd du pratar om, men jag vill bara skydda "smalbenet"

ska kika på globus ändå, för mina är av märke event och kanske annorlunda.

/j*
Vart slår hon sig? Är det fram på skenbenet?
Ett hårt skydd typ senskydd, blir väl kanske lite otympligt? Det är ju svårt att formpassa...
Globus skydden tycker jag är bra, eftersom de just är stötabsorberande och kanske tjocka... annars är det ju bandage som gäller :p

Har sett en del udda skydd på http://www.ladugardsinrede.com/ Såg i och för sig inget som riktigt påminde om det du beskrev, fast det fanns några som jag inte riktigt förstod hur de ska sitta förstås. Travarskydd förstår jag mig inte riktigt på ;)

Senast ändrad av en moderator:

Jepp, hon kan slå sig mitt fram på skenbenet, har två överben av gamla slag och jag vill inte ha fler knutor nu. Förhoppningsvis tränar vi bort det successivt för jag vet vad det beror på.

ska kolla ladugårdsinrede. Gillar inte travskydd, de är så DYRA! fast svarta, mums*

/jenny

travskydden är iaf väldigt bra, så de är prisvärda :) själv har jag höga bakskydd från FTH de är väldigt lätta och smidiga och skyddar kanonbra.

Jodå, jätteudda. Med flärp och jag vet inte allt... Sådana skulle aldrig mina små halvblod vilja ha på sig... :D :D

Bison skrev:
travskydden är iaf väldigt bra, så de är prisvärda :) själv har jag höga bakskydd från FTH de är väldigt lätta och smidiga och skyddar kanonbra.

Var skyddar dem? Runt om eller bara insidan?

/jenny

NEWs terrängskydd har en rejäl skena på bakbenets framsida. kanonbra e dom! kanske vore ngt för din häst?

Jag skulle oxå rekomendera terrängskydd! Fast style skydden är bättre än NEW enligt mig!

Hittade till Körning!

4500_500.jpg

Kul att det kommer för oss kuskar. Desa är visserligen för frambenent, men borde passa för bakbenet, eller?

/jenny

Liknande trådar

Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
607
Senast: skiesabove
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 179
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 074
Senast: Ajda
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
662
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Retrievertråden
  • Valp med diarré?