bakbensskydd

em76

Trådstartare
Nyss hemkommen från hopptävling har jag en fråga, varför byter man bakbensskydd innan man rider in på banan? såg flera stycken som gjorde det.
 
Sv: bakbensskydd

De kanske bytte till teknikskydd. Tanken med sådana lite stelare, tyngre eller högre skydd är att hästen ska öppna upp bättre bak. Jag gissar att effekten blir störst det första när man satt på dem, och då är det väl bra att byta precis innan start.
 
Sv: bakbensskydd

Inte vad jag vet på vuxen häst. I championaten i Falsterbo är maxvikten 400 g och de väger alla ekipages skydd.

Om det hade gjort jätteskillnad hade det antagligen varit mer vanligt att de används. Det är individuellt hur hästarna reagerar på dem.
 
Sv: bakbensskydd

Jag tror man inte får ha för mkt vikter oavsett vuxen häst eller inte, men är inte säker på maxvikten..
 
Sv: bakbensskydd

jag hoppar och rider fram utan bakskydd, men sätter på senskydd bak nåt språng innan vi går in på banan! han kan vara lite slarvig ibland och jag tycker han hoppar bättre och öppnar upp bak mera med skydden bak!
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 232
Senast: manda
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
786
Senast: Lutten
·
  • Artikel
Hästnyheter I slutet av den uppsuttna delen av Carl Hedins clinic under Jönköping Horse Show vände sig Carl mot publiken och frågade om de trodde...
Svar
0
· Visningar
226
Senast: Gunnar
·
Utrustning Jag är ganska okunnig när det gäller bett och har hållit mig väldigt basic hela tiden. All min erfarenhet är ju från ridskolebetsling...
2
Svar
21
· Visningar
816
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Svarstid kvarka?
  • Ridskoleryttare
  • Lön - hovslagare??

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp