Bakbensskydd

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare AK47Kalashnikov
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 252
A

AK47Kalashnikov

Tips på bra bakbensskydd (strykkappor) emottages, skavfria och i ponnystorlek, samt vart man kan hitta dem! :bow:
Vad har ni för strykkappor, och hur funkar de?
Har ett par Norton, med (egenhändigt tillpassat) fårskinnsfoder, men de är ingen höjdare..! :eek:

Sv: Bakbensskydd

Veredus benskydd tror jag är utvecklade för hästar som har kätt för skav. Dessa kan du hitta lite varstans.
Kör med lindor ett tag, det måste ju vara mjukast.
Jag kör eskadron, både bak och fram, det funkar perfekt för mig men dom är ju ganska skavgivande för känsliga hästar.

idolagnes skrev:
Veredus benskydd tror jag är utvecklade för hästar som har kätt för skav. Dessa kan du hitta lite varstans.
QUOTE]

Glömde bort att nämna att jag bor på lilla Gotland, och här får man vara gla om man hittar en hästsportbutik som ens säljer grimmor! :devil:
Ingen aning om vart man hittar dem (veredus) på internet? Har "googlat" lite, men inte hittat något! :rofl:

Ser på din avatar att du tävlar i ponnytrav, är det ett russ du har tänkt ha dem till? Isf, har den tillräckligt grova ben så den kan ha stl ponny?

Mitt russ kan iaf inte ha vanlig ponnysize. Jag har hööks shettissenskydd (Equiguard), och de är ändå lite för stora. Men det är ju framben då! På bakbenen har jag Eskadron, lite stora men dom funkar. Skaver inte det minsta.

Annars vet jag att det inte är roligt att hitta benskydd till B-ponny :crazy: :cry:

jag har Eskadron, tycker de sitter bra och har aldrig varit med om skav eller liknande.

Freja_ skrev:
Ser på din avatar att du tävlar i ponnytrav, är det ett russ du har tänkt ha dem till? Isf, har den tillräckligt grova ben så den kan ha stl ponny?

Mitt russ kan iaf inte ha vanlig ponnysize. Jag har hööks shettissenskydd (Equiguard), och de är ändå lite för stora. Men det är ju framben då! På bakbenen har jag Eskadron, lite stora men dom funkar. Skaver inte det minsta.

Annars vet jag att det inte är roligt att hitta benskydd till B-ponny :crazy: :cry:

Ja, det är till ett russ, dock inte den som är på min avatar, utan ett lite spädare! :angel: Hmm... Precis, det här med skydd till ponnyer är en jungel. Tyvärr så verkar de flesta tillverkare tro att det räcker med att korta kardborrebanden så kan man påstå att ett skydd passar till mindre hästar! Sen att de skaver upp benen är tydligen en annan femma! :eek:
Lyckligtvis är ponnyerna på frammarsch, så det börjar bli enklare att hitta bra saker! :)

Liknande trådar

Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
934
Senast: Bison
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
588
Senast: Ramona
·
Kultur Jag har sedan en tid tillbaka börjat lyssna på poddar, främst i bilen men även någon gång hemma när jag städar eller liknande. Har...
Svar
15
· Visningar
889
R
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick... 2
Svar
22
· Visningar
2 090
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka