Bakgrund på era fälttävlanshästar!?

Sv: Bakgrund på era fälttävlanshästar!?

Ts får ursäkta för att vi liksom har glidit lite off side från ämnet, men måste ju visa honom nyfödd och 4 timmar gammal också :love:

Med mycket stolt "stormatte"/"mormor" :D
hpim0778_1179830435.jpg


hpim0811_1179831962.jpg
 
Sv: Bakgrund på era fälttävlanshästar!?

Ja vad har era hästar för bakgrund? Köpte Yawarro av uppfödaren som problemhäst när han var 6. Han hade väl i princip kastat av varenda ryttare som ridit honom. Ägaren var livrädd för hästen och red knappt honom själv. Trots detta ville hon egentligen inte sälja, men efter några provridningar var hon nästan villig att ge bort hästen. :love:

Hur länge har ni haft den? I tre år, han är 9 nu.

Vad hade den gjort innan ni köpte/låna/fick den? Han hade kvalat till Breeders i hoppning som fyraåring (1,10). Startat en debutant i Gärds där han blev utseluten från hoppningen. (Dock inte säker på varför, han skickade nog av ryttaren :o:eek:)

Vad gör den nu? Nu tävlar vi 1m + 1,10 lokalt stadigt med placeringar och vinster. Har ridit 3 debutanter på honom iår. Första hade vi 2 stopp, andra 3 stopp och nu senast på ryttis så var vi felfria och slutade femma! Grymt roligt!
Ibland rider vi någon dressyrtävling också.
Målet är att rida stadiga debutanter nästa år och sen får vi se vart det bär. Jag är ju också helt novis på fälttävlan.

Stam? Han är e. Warsteiner - Lambert, så det är väl egentligen dressyrstam på honom, men dressyren är egentligen vår svaga sida.


Lite bilder på killen:
http://i151.photobucket.com/albums/s133/estivuz/S5030232.jpg
http://i151.photobucket.com/albums/s133/estivuz/S5030238.jpg
http://i151.photobucket.com/albums/s133/estivuz/S5030244.jpg
från senaste tävlingen


http://i151.photobucket.com/albums/s133/estivuz/P2130004.jpg
 
Sv: Bakgrund på era fälttävlanshästar!?

Asså han är ju helt gudomlig :love: så ni är ursäktade det går bra att glida ifrån huvudämnet lite ;)
 
Sv: Bakgrund på era fälttävlanshästar!?

Det ska vi nog bli två om :devil: Eller ok, om jag vinner 2011 och 2013 så kan jag faktiskt leva med att bara komma tvåa 2012...

2011 får du göra preciis hur du vill :angel: men 2012 och 2013 är mina år :devil: (jag ska bara rida in honom först, lära honom att ta ner huvudet, gå fint och hoppa hus och höga hinder :smirk:)

:D
 
Sv: Bakgrund på era fälttävlanshästar!?

Cappuccino Född:92 E: Beach Boy Ue: Cavalotti
Jag köpte Chino den 25 oktober 2006. Då hade han gått La dressyr 140 hoppning och 1* i fälttälan. Chino ingick i det vinnande lag-sm laget 2006 i fälttävlan :D
Jag har placeringar upp till 110 i hoppning. Vinster och placeringar upp till La:1 dressyr och har startat en hunting i borås då vi tog oss runt felfritt i både terrängen och i hoppningen och slutade på tredje plats. Har också ridit en debutant där vi slutade på andra plats :P :D
Ska starta någon mer debutant nästa år så då får ni se upp :angel: heheh
 
Sv: Bakgrund på era fälttävlanshästar!?

Cappuccino Född:92 E: Beach Boy Ue: Cavalotti
Jag köpte Chino den 25 oktober 2006. Då hade han gått La dressyr 140 hoppning och 1* i fälttälan. Chino ingick i det vinnande lag-sm laget 2006 i fälttävlan :D
Jag har placeringar upp till 110 i hoppning. Vinster och placeringar upp till La:1 dressyr och har startat en hunting i borås då vi tog oss runt felfritt i både terrängen och i hoppningen och slutade på tredje plats. Har också ridit en debutant där vi slutade på andra plats :P :D
Ska starta någon mer debutant nästa år så då får ni se upp :angel: heheh

Vad roligt o höra att AK:s gamla kuse har det bra ;)
 
Sv: Bakgrund på era fälttävlanshästar!?

Åh jag tänkte väl att det var den lille fuxen som AK hade?! Den var så himla fin när hon stod på JFK (Jönköping), visst är det rätt Chino jag tänker på? :)
 
Sv: Bakgrund på era fälttävlanshästar!?

Ja vad har era hästar för bakgrund?
Köpte honom för ett knappt år sedan och då hade han inte gjort mycket alls. Han var då 7 år och ordentligt riden i ett halvår ungefär, innan det hade hans dåvarande ägare varit sjuk och han hade bara skogsmullats i två år.
Hur länge har ni haft den?
1 år den 4:e oktober
Vad hade den gjort innan ni köpte/låna/fick den?
Knappt varit ute någonting, startat en hopptävling (1m), annars inte mycket överhuvudtaget.
Vad gör den nu?
Nu tävlar vi 1m och 1,10m vilket funkar bra. Har startat två debutanter i år, den senaste i helgen med en fjärde placering som resultat :banana:.
I dressyren finns det mycket att jobba på, han kan gå jättestadigt och fint men blir väldigt spänd på bortaplan. I hoppningen är han tyvärr lite väl slarvig ibland främst på lägre höjder och petar gärna ett eller två hinder per runda. Men det hoppas och tror jag kommer försvinna snart.
I terrängen har han hittills gått grymt bra, bra tempo, orädd men samtidigt väldigt klok, hoppar allt man styr på. Jag tror nog att han kan bli en riktigt bra fälttävlanshäst, kruxet är väl att jag inte kommer våga speciellt högt :p.
Målen är att nästa år gå stadiga debutanter och etablera oss mer i 1,10 klasser.
Som långsiktigt mål vill jag starta 1,30 hoppning, lätt ft. och LA dressyr, vilket inte borde vara några problem om han inte går sönder på vägen *peppar peppar*.
Stam?
Acacio - Farnik
Ålder?
Född 1999, så 8 år.
 
Sv: Bakgrund på era fälttävlanshästar!?

Ja vad har era hästar för bakgrund?
Fullbodet gick löp som unghäst ett par år. Både slät och häck. Han startade även fälttävlan upp till MVS B som det hette på den tiden. När jag köpte honom (av PG Swärd, Siri Swärds pappa) hade han stått i två år och var ganska dåligt skött. Så fort jag fick se honom hade jag besämt mig. Köpte honom i princip för slaktvärdet.

Hur länge har ni haft den?
Sen hösten 2001

Vad hade den gjort innan ni köpte/låna/fick den?
Har som sagt gått löp i två år och har ägds av Staffan Lidbäck. Har dock inte koll på hur länge han hade honom osv. Vet inga mer ägare.

Vad gör den nu?
Idag går han 1* och jag tycker han är super. Vi har haft problem med dressyren men nu börjar det arta sig. JDM guld, DM brons och bäst i laget i årets lag SM:banana:

Stam?
Ragtime Band xx - Larrinaga xx

Ålder?
Född 1990

Har även en 4åring Som jag köpte för snart två år sedan. Kvalad till BT finalen om två vekor. Han var i princip ohanterad när jag köpte honom. E: Goldmine xx - Mintage xx.
 
Sv: Bakgrund på era fälttävlanshästar!?

Åh jag tänkte väl att det var den lille fuxen som AK hade?! Den var så himla fin när hon stod på JFK (Jönköping), visst är det rätt Chino jag tänker på? :)

Ja visst är det rätt chino :) va kul att höra att du tycker han är fin :P hehe det tycker ja me att han är :rofl:
 
Sv: Bakgrund på era fälttävlanshästar!?

Jätte söt =)
Bor ju i norrköping och tränar för hon som har stallet han står i
 
Sv: Bakgrund på era fälttävlanshästar!?

Linda Melin? :) (fälttävlansvärlden är rätt liten :smirk: alla känner liksom alla på nått vis)
 
Sv: Bakgrund på era fälttävlanshästar!?

Jag har en 50% fullblod, 25% connemara, 25% welhs (en d-ponny)
Jag fick honom för ca halv årsedan, han hade inte tävlat någonting då
men hade fruktansvärt bra tecknik, han är ju bara 9år så han kan man fortfarande jobba om och förbättra, pappa var galopp häst så han exploderar typ när det går sakta:bump:
 
Sv: Bakgrund på era fälttävlanshästar!?

Nae (?)
Jag tränar för Anna Källström
Tror han stod där innan han flyttade till betet (?)
 
Senast ändrad:
Sv: Bakgrund på era fälttävlanshästar!?

få man ha med sina ponnys?:D

denna har jag dock lämnat tillbaks ;
Ja vad har era hästar för bakgrund? har med mej gått en MSV fälttävlan, vinster i lätt klass, LA dressyr, Lb hopp.
Hur länge har ni haft den? hade honom i ca. 1 år o 5 mån eller ngt sånt
Vad hade den gjort innan ni köpte/låna/fick den? inriden, gått lite dressyr. han var väl aldrig hoppad med ryttare. första gången jag skulle rida i ridhus fick ägaren longera oss o han for mellan väggarna:rofl: Helen frågade hur jag kunde våga rida den där hästen :rofl:
Vad gör den nu? Nu står han hos Rut och ska säljas antar jag.
Stam? e. åstratorps Mowitz, u. nancy Fiona. eu. Åstratorps Menuette
Ålder? född 2001


Min c-ponny som jag sålde för inte så länge sen ;
Ja vad har era hästar för bakgrund? har med mej gått msv a fält, la dress och la hopp. :banana:
Hur länge har ni haft den? ca. 5år
Vad hade den gjort innan ni köpte/låna/fick den?Hade hoppat med ryttare och var riden typ xD
Vad gör den nu? Är såld till Skälvsätter.
Stam? Dansk Import
Ålder? född 97
 
Sv: Bakgrund på era fälttävlanshästar!?

Hej Sänder en hälsning från en pigg Kung Midas f.88.
Nu är jag pensionerad från allt vad tävling heter fast kanske det kan bli nån CR med gammelmatte för jag älskar tävlingsatmosfären.:bow:
 

Liknande trådar

Ridning Utöver smärt- eller skadeproblematik eller illasittande utrustning, vad kan det finnas för orsaker till följande scenario då...
Svar
11
· Visningar
1 312
Senast: Dopy
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 236
Senast: QueenLilith
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 388
Hästmänniskan Jag är så jävl ledsen, rent ut sagt. Jag har en häst som jag haft i nästan sex år, en häst som jag älskar otroligt mycket. De första...
2
Svar
23
· Visningar
4 290
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp