suberdoo

Trådstartare
jag undrar: kan man ha bara bakskor på sin häst?
jag har en häst med väldigt fina hovar, det är bara det att han har lite konstiga vinklar i sina bakben, det gör så att han sliter mer på insidan av hovarna och det gör i sin tur att han har svårt för att arbeta på ett bra sätt. jag skulle helst vilja ha honom helt barfota men tror tyvärr inte att det går. så nu undrar jag som sagt om jag kan ha skor på honom i bak bara?

Sv: bakskor

men det känns så dumt på något sätt. för ett tag sen var jag helt övertygad. men sen började jag prata med människor om det och dom kollade på mig som om jag var dum ihuvudet, så jag började undra.. tänka sig vad mycket som man inte kan göra pga att 'det brukar man inte göra'.. :smirk:

Sv: bakskor

jag kommer antagligen ha min häst skodd bara bak ett tag nu. Jag tyckte också det kändes jättedumt till en början, men det är nog bara för att man inte är van vid det.

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 347
Senast: Kilauea
·
Hästvård Behöver tips om någon varit i liknande situation. Har en häst med väldigt fina hovar, dock sulöm. Tidigare ägare hade red mest på...
Svar
14
· Visningar
1 448
Senast: jemeni
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 192
Senast: Mint
·
Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
1 065

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka