Bakstrykkappa på frambenen

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fjunet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 35
  • Visningar Visningar 2 089
Sv: Bakstrykkappa på frambenen

Slår han sig så hårt? Neopren brukar skydda rätt bra annars, åtminstone på mina halvblod.
Viktigast tycker jag nästan att de sitter bra, då skyddar de oftast bra oxo.

Han blir knäpp när han hoppar :crazy: Noll kontroll, vill bara hoppa.
Ska se om ingen i stallet har några bakstrykkappor i en liten storlek som jag kan testa.

Annars kom jag på, om du hittar ett par läderstrykkappor som är "öppna" så kan du ju spänna dem så kanske de går runt din hästs ben. Men det var kanske så du hade tänkt dig.

Oj, ska jag lyckas förklara också.... :o
Jo men tänk dig ett par senskydd. Om man skulle spänna åt dem jättehårt, så de går kant i kant, så passar de ju ett smalare hästben också. Så jag tänkte du kunde göra så med ett läderskydd som ju är lite mer följsamma än stöpta plastskydd /tänkte att de blir för breda för din hästs ben och att med min "metod" får han ett mer "runtomskydd" som passar! :idea: Om ett vanligt bakskydd inte skulle passa då. Men jag säger som så: Passar det, så kan du ha det! :) ;)

Det är inte bredden jag tänker på, det är mest längden :crazy:

Om jag köper ett par i ponnystorlek och spänner kardborrbandet rejält så - förhoppningsvis. Nu på vintern är det inga problem :D

Gera har ju nån modell i plast som är ganska böjliga, dom borde inte vara så svåra att klippa av. Har för mig att jacson har senskydd i pyttemodell också. Jag har ett par catago bakskydd som ligger och ligger om du är intresserad.

Jag har inte skaffat några än, och inte testat någons i stallet heller. Blir väl till sommaren när jag kommer loss :p

När du säger det så!

Jacson har en modell som man kan klippa till önskad storlek (senskydd alltså) borde funkar hyfsat, även om man kanske får kapa av dem lite extra. Hade såna till förra hästen, utmärka skydd (såvida hästen inte har jättekänslig hud) som inte binder vatten och är jättelätta att hålla rena.

Brukar du rida din minishettis? vet du hur farligt det är för den? benen klarar inte av det. de är inte skapta för att ridas på! :mad: det är jättelätt för en minishettis att bryta benen, och därför ska man inte utmana ödet. nu har du anledningen till varför du inte hittar skydd. ett tips är att du försöker ta kontakt med flera hästställen där man kan köpa skydd och fråga om de kan beställa hem i din storlek. bara för att bakskydd ser likadana ut som framskydd behöver de inte vara det. det är skyddet som är olika inte utseendet.

Liknande trådar

Hästvård Någon som har erfarenhet av UV-benskydd till häst och kan rekommendera? Jag har en häst med höga vita strumpor som lätt blir solbränd...
Svar
5
· Visningar
390
Senast: hamilton1
·
Hemmet Mitt vardagsrum är trångt och omysigt. Min plan för att råda bot på detta har varit att slänga ut gamla, stora soffan och det stora...
Svar
14
· Visningar
566
Senast: Caoimhe
·
Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
651
Senast: Zpunk
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
658
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka