Baktips med gräddkola?

Avalbane

Trådstartare
Jag har massor av lakris gräddkolor liggandes. Kommer inte hinna äta upp allt själv och tror att det är dags att göra något av dom. 😅
Vill inte kasta så kom på att jag kanske kan baka någon kaka eller så av det.
Såå någon som har något tips på vad jag skulle kunna göra?
 
Jag har massor av lakris gräddkolor liggandes. Kommer inte hinna äta upp allt själv och tror att det är dags att göra något av dom. 😅
Vill inte kasta så kom på att jag kanske kan baka någon kaka eller så av det.
Såå någon som har något tips på vad jag skulle kunna göra?

Gräddkolefluff och toppa en kladdkaka med det :)? Då smälter du kolorna i grädde, ställer in det i kylen under natten, i morgon vispar du upp det till ett fluff och spritsar/smetar det på en kladdkaka/tårta 👍.

Eller en vanlig snittkolakaka, och så toppa med kolorna när kakorna går in i ugnen? Förhöjer småkakorna rejält!

En klassisk hallongrotta, men istället för hallonsylt trycka ner en kola i mitten av varje kaka innan den går i ugnen?

Jag känner att möjligheterna är OÄNDLIGA med ett gäng kolor liggandes 😁
 
Gräddkolefluff och toppa en kladdkaka med det :)? Då smälter du kolorna i grädde, ställer in det i kylen under natten, i morgon vispar du upp det till ett fluff och spritsar/smetar det på en kladdkaka/tårta 👍.

Eller en vanlig snittkolakaka, och så toppa med kolorna när kakorna går in i ugnen? Förhöjer småkakorna rejält!

En klassisk hallongrotta, men istället för hallonsylt trycka ner en kola i mitten av varje kaka innan den går i ugnen?

Jag känner att möjligheterna är OÄNDLIGA med ett gäng kolor liggandes 😁
Tack för tipsen. :D

Kan ju erkänna att jag typ aldrig bakar/bakat. Kan slänga in någon smulpaj ibland. Och någon kladdkaka eller lite wienernougat.
Har nog inte ens bakat en sockerkaka någon gång i mitt liv. :angel:

Något av det ska jag nog lyckas med. Har ju lite kolor att pröva med om inte annat...:rofl:
 
Tack för tipsen. :D

Kan ju erkänna att jag typ aldrig bakar/bakat. Kan slänga in någon smulpaj ibland. Och någon kladdkaka eller lite wienernougat.
Har nog inte ens bakat en sockerkaka någon gång i mitt liv. :angel:

Något av det ska jag nog lyckas med. Har ju lite kolor att pröva med om inte annat...:rofl:

Om du behöver tips på bra recept, googla Camilla Hamids blogg 👍! Jag har nästan aldrig misslyckats med hennes recept, och hon har MÄNGDER av goda recept :)!
 
Om du behöver tips på bra recept, googla Camilla Hamids blogg 👍! Jag har nästan aldrig misslyckats med hennes recept, och hon har MÄNGDER av goda recept :)!
:rofl: vilket sammanträffande.
Jag började följa henne på Instagram för några veckor sen då hon dök upp i mitt flöde och jag tyckte då hon hade recept som jag blev sugen på att pröva. Får kika mer hos henne.
Roligt att du rekommenderar hennes recept. :up:
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag skulle vilja fråga om tips om saker som jag och min pojkvän skulle kunna göra. Det är kanske lite mera speciella be hov för att jag...
Svar
9
· Visningar
668
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 114
Senast: Acto
·
Fritid När jag var ungefär 12-13år gick jag något år eller två kurser i tävlingssimmning, det dödade effektivt all glädje även i den...
2
Svar
20
· Visningar
915
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag har blivit kallad till hälsokontroll. Det står i brevet att man får inte äta 10 timmar före, förstår att det har med värdena att...
2
Svar
20
· Visningar
1 093
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp