Bukefalos 28 år!

lisa412

Trådstartare
Jag känner att jag behöver få bättre balans. Finns det några bra övningar man kan göra på häst och även på mark? :)
 
Sv: Balans

Att rida barbacka har hjälpt min balans jättemycket! Framför allt att rida på böjda spår (det är svårare än att bara följa med hästen rakt fram), i både skritt och trav.
 
Sv: Balans

Övningar på pilatesboll ska tydligen vara bra.

Dans är annars ett trevligt sätt att öva upp balansen på! :)

Att stå på ett ben medan man borstar tänderna samt stå högt på tå resp. på hälarna är andra enkla övningar.

Men googla. Det finns mga tips.
 
Sv: Balans

Att rida barbacka har hjälpt min balans jättemycket! Framför allt att rida på böjda spår (det är svårare än att bara följa med hästen rakt fram), i både skritt och trav.

Håller med, absolut bästa balansövningen! :)
Jag red tre dagar barbacka i terräng då min häst hade ont i ryggen, oj vad mycket stadigare jag satt efter det då jag satt på sadeln tillbaka, bara av de få dagarna! :D
 
Sv: Balans

Barbacka.... :nailbiting:

Kanske börjar med att rida utan stigbyglar först ;)
Tack för alla tips!
 
Sv: Balans

Håller med de andra som föreslagit barbackaridning. Jag höll på allvar på att åka i backen efter ett steg när jag red min medryttarhäst barbacka första gången. Nåt år senare (var mkt annat att jobba på) galopperade jag barbacka på samma häst, utan att hålla i några tyglar, och satt som gjuten i diverse glädjeskutt och ökningar. Det är bara övning som gäller! (Säger jag som nu för tiden inte kan trava barbacka på min häst mer än några steg... men vi jobbar på det :p)
 
Sv: Balans

Du kan lägga en bom på backen och ställa dig på den och kanske blunda eller att du lägger upp en bom på en "sockerbit" och går balansgång på den.
Rida utan stigbyglar, barbacka eller sitta på hästen och håll upp händerna och blunda.:p
 

Liknande trådar

Träning Hej! Min häst har gått lite till och från under våren och därav tappat mycket muskler + kondition. Men nu är det dags att börja bygga...
Svar
2
· Visningar
848
Senast: Lager
·
  • Artikel
Hästnyheter Vill du lära dig galoppera fram i full fart och styra hästen med röstkommandon? Vill du få bättre balans och samtidigt en bättre kontakt...
Svar
0
· Visningar
302
Senast: Gunnar
·
Träning Hej! Jag ska kanske börja kolla på häst snart och tänkte kolla om någon har något bra tips på ridövningar man kan göra för att lära...
Svar
10
· Visningar
1 062
Senast: MiniLi
·
Ridning Fick hem min häst i söndags och har bara tagit de lugnt nu i dagarna. Släppt henne i padocken och sen låtit henne smälta in alla...
2
Svar
36
· Visningar
3 730

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp