Balansproblem- ryttare

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare bussig
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 833
B

bussig

Hur får man en perfekt hållning i mellangärdet. Har problem med att jag enbart sitter på sittbenen. Jag fixar och krånglar så jag har fått ont i ryggen av ridningen nu. Hur ska man tänka. Rider för instruktör. Men som sagt det tar tid att ställa om sig.

Sv: Balansproblem- ryttare

Bästa sättet är väl att träna mellangärdet avsuttet.
Pilates är som gjort för ryttare.
Skaffa en DVD om du inte vill eller har tid att gå på gym.

Jag har själv för tillfället det motsatta problemet.
Jag skjuter ut rumpan bakåt och lutar mig för mycket framåt enligt min instruktör.
Har precis fått ordning på mina händer och handleder ( fick tänka "vispa äggvita" i ett par veckor).

Sv: Balansproblem- ryttare

Jag har funderat på vad man egentligen spänner när man rider, och kommit fram till att det är bara magmusklerna. Allt annat är ganska avspänt. Förutom tummarna som måste sluta om tygeln :D Och det märkliga är att man måste andas lugnt och djupt neråt magen, samtidigt som man spänner själva muskulaturen.
Sitt bara rakt upp och ner, gärna utan stigbyglar, utan att skjuta ut vare sig det ena eller andra.
Tänk dig att det finns en tung magnet, som suger fast skrevet och tynger ner dig i sadeln.

Konstig beskrivning?

Liknande trådar

Träning Utbildning av ponny. Jag har nyligen köpt ett 6-årigt russ som inte gjort så mycket hittills. Han är snäll och min dotter kan rida...
Svar
14
· Visningar
1 090
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 211
Senast: NilHe
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
3 032
Senast: Badger
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 703

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Dalmatiner

Hästrelaterat

Tillbaka