Balkongväxter?

Red_Chili

Trådstartare
Finns det några växter som kan stå året runt på icke inglasad balkong i Stockholmsklimat? Det är lite jobbigt att göra balkongen fin till våren, inse att alla växter dör till hösten eller tvärt om :cautious: Vad för växter spelar inte så stor roll, men helst lättskötta som inte skräpar ner så fasligt mycket.

Finns det några växter som kan stå året runt på icke inglasad balkong i Stockholmsklimat? Det är lite jobbigt att göra balkongen fin till våren, inse att alla växter dör till hösten eller tvärt om :cautious: Vad för växter spelar inte så stor roll, men helst lättskötta som inte skräpar ner så fasligt mycket.
Vet inte riktigt vad för stil du är ute efter, men vinterbär är det första jag kommer att tänka på. De är fina året om men lite extra fina på hösten då de får små röda bär som sedan blir till blommor på våren.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
775
Senast: Unafraid
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 689
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
802
Senast: WildWilma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
23
· Visningar
2 828

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka