Diana

Trådstartare
Finns det barnbalsam? Jag har inte hittat något så vi använder balsamspray, men jag tycker inte det hjälper. Är det någon solm har några bra tips mot tovorna?

Sv: Balsam

På min dotter som är snart 10 har jag sen hon fick ordentligt med hår (fick sent) använt barnängens balsam. Ibland finns det barnschampoo hos frisörer som är xtra milt.
Jag använder det bara på topparna och ängderna,inte på hyvvet så att säga

Finns det barnbalsam? Jag har inte hittat något så vi använder balsamspray, men jag tycker inte det hjälper. Är det någon solm har några bra tips mot tovorna?

Kan man inte använda vuxenbalsam?
Det gör jag på min 4-åriga dotters rishår, samt Schwarzkopfs "Repair rescue" som är balsam man inte sköljer ur. Funkar utmärkt.

Jag använder också vuxenbalsam på min son. Varför skulle inte det funka?

Annars finns det säkert barnserier med balsam.

*kl*

Apoteket har barnserie med duschcreme/skum, shampoo och balsam. Vet att det finns på ICA också ( iaf på vårat ICA Maxi )

du kan ju alltid köpa ett oparfymerat balsam om du inte vill använda ett vanligt vuxenbalsam. har för mig att barnängen har en mildparfymerad serie för barn.. tror neutral har det oxå.

+ vindvissla:

Jag har använt mitt balsam till honom, men jag tänkt att han skulle ha ett eget. Han brukar leka med sina flaskor i badet, vill helst inte att han ska kladda/hälla ut mina lite dyrare frisörschampo/balsam...

Kan du inte ge honom en egen (tom) flaska att leka med och stalla undan flaskorna med schampo och balsam?

Jag anvander mitt vanliga frisorbalsam till min ena tjej som har manga och tunna stran som garna tovar ihop sig. Och sen har vi en suveran harborste som heter TangleTeezer, den kan jag varmt rekommendera!

Har dom? Har kollat där men inte hittat, det var därför jag funderade på om det ens fanns barnbalsam. Brukar köpa Bamse schampo och lotion, han gillar verkligen sin "Bamsekräm".

Får ta och kolla på ett annat Apotek.

Smart med tom flaska, då kan han ju hälla ut vatten. Det kommer uppskattas! Att jag inte tänkte på det...

*kl*

Apoteket har barnserie med duschcreme/skum, shampoo och balsam. Vet att det finns på ICA också ( iaf på vårat ICA Maxi )

Fast dom är verkligen usla! Min son har ett mycket kraftigt "bra" hår, så på honom märkte jag inte hur dåligt den serien var, men med dottern som har fint flygigt hår som lätt tovar sig så funkar inte den serien alls!

Jag testade själv på mitt hår, och det var som om jag tvättat det med diskmedel och balsamet var som vatten.

Nej, dottern får tvätta med mitt dyra salongschampo, så blir det ganska bra ordning på de västa tovorna. Bamses hudcème gillar jag däremot, och solskyddsprodukterna.

Vilket av dom är usla eller menar du samtliga?

Jag vet inte alls eftersom min dotter inte användet vare sig shampoo eller balsam :)

Vilket av dom är usla eller menar du samtliga?

Jag vet inte alls eftersom min dotter inte användet vare sig shampoo eller balsam :)

Nämen hallå! Jag läste fullständigt fel, tyckte du skrev BAMSEserien, men det står ju barnserie... :o

Skyller på att jag är trött!

Det är alltså BAMSEschampo/balsam som jag tycker är som diskmedel/vatten, inget annat. (Kanske borde gå och lägga mig...)

Det verkar som min trötta hjärna fungerar bäst på morgonen. Nu kom jag på ett märke som jag har velat prova: Estelle & Thild. Är det någon som har testat?

Liknande trådar

Kropp & Själ Har sen flera år haft det problemet och nu hitta ett schampoo som faktiskt funkar. System4. Men jag tycker inte mitt hår blir jättebra... 2 3
Svar
42
· Visningar
1 763
Senast: Unafraid
·
Hundhälsa Jag blev oförhappandes med en Lhasa apso Hon var nerklippt men sonen vill ställa ut då hon har en kanon stam. Men hon var inte så bra... 2
Svar
28
· Visningar
1 935
Senast: Sonic76
·
Småbarn Jag ska köpa vantar till barnen och blir tokig på vad jag ska välja. De har tunna tumvantar i bomull som blir för blöta och kalla nu...
Svar
16
· Visningar
1 089
Senast: Dunet
·
Kropp & Själ Jag har torrt frissigt och något lockigt hår som ser riktigt trist ut. Just nu kör jag balsammetoden och håret har blivit friskare och... 2
Svar
28
· Visningar
1 204
Senast: Tassa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Valp 2025