band-tyglar var?

C

chrisse

Var kan man köpa bandtyglar?
Alltså som tyg-tyglar fast utan dessa "knoppar" på.. Dom är även lite smalare än vanliga tyglar och lite bredare med.
Vanliga ponnytyglar förr tror jag?
Finns i olika färger (iafl rött och blått)

Sånna skulle jag vilja ha... mys-tyglar
 
nu kom jag på. haha

vävbands-tygel heter det nog? Fast utan grepp-knopparna då.

Som vävbands-tömmar fast tyglar. Sånna vill jag ha! :bump:
 
Dom är även lite smalare än vanliga tyglar och lite bredare med. :D
 
hahhaa oj då.. jamen alltså.. åh suck vad jobbigt det blev nu :D

Kan man säga så här: "smalara om man ser på dom uppifrån och bredare om man ser på dom från sidan".

haha
 
Sådana tunna men breda tygtyglar hade dom flesta på 60- och 70-talet. Tror inte att dom nytillverkas. Jag har ett par blå som saknar ett spänne liggande i lådan. Om man syr på ett spänne så man kan fästa den sidan i bettet också så är dom helt funktionsdugliga. Fast dom är nog numera i cob storlek.
Men nog borde man kunna hitta sådana band. Och liten läderbit med spänne måste skomakaren kunna fixa.
 
smart där.. Tänkte aldrig på att man kunde sy ett par själv (eller lämna dom till en skomakare som kan sy dom ordentligt)

:bow:
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 243
Senast: Squie
·
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 949
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
6 921
Senast: Fetaost
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 281
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp