• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Thindra
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 911
T

Thindra

Av de preparat som finns på den svenska marknaden måste man alltid ge dubbelt för att ha effekt mot bandmasken? Räknar bort Equimaxen då den har för brett spektrum i detta fallet.

Sv: bandmask

Banminth o Fyrantel ges i dubbel dos (inte särskilt säker effet ändå), Ivomec Noromectin od samt Cydectin har ingen effekt alls mot bandmask.
PL

Vi hade tänkt att använda Fyrantel. Är det inget du rekomenderar pga möjlig utebliven effekt? Droncit har jag aldrig använt. Tar den bara bandmask?

Droncit tar bara bandmask, samma substans som ingår i Equimax, mkt effektiv. Om man ite har ngt kostaterat bandmaskproblem duger Fyrantel.
PL

Liknande trådar

Hästvård Jag har i flera år funderat på att testa kula i livmodern till Nelly, och frågade veterinären idag kring pris osv. Men jag skulle gärna...
Svar
1
· Visningar
295
Senast: MiniLi
·
Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som... 2
Svar
31
· Visningar
2 301
Senast: Reshästen
·
  • Låst
Anläggning https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/pPv7B6/skracklarm-fran-djursholms-ridskola-hastar-plagas Halta hästar som tvingas gå lektioner... 19 20 21
Svar
409
· Visningar
24 213
Senast: Cambrie
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 951
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka