Det du tar upp sin bra ser jag som en stor nackdel, behöver tex lösa ut djur från vet för en större summa och kommer inte åt pengarna:nailbiting:
Jag har också Avanza för långsiktigt sparande och tycker att det där är dubbelt! Å ena sidan skönt att pengarna sitter fast lite, även för stöldrisken (om någon snor ens bankid så hinner man märka och stoppa det innan pengarna går iväg), men det kräver ju att man har en buffert som ligger mer tillgängligt också. Och den bufferten är det ju tyvärr rätt usel ränta på.
 
Jag har också Avanza för långsiktigt sparande och tycker att det där är dubbelt! Å ena sidan skönt att pengarna sitter fast lite, även för stöldrisken (om någon snor ens bankid så hinner man märka och stoppa det innan pengarna går iväg), men det kräver ju att man har en buffert som ligger mer tillgängligt också. Och den bufferten är det ju tyvärr rätt usel ränta på.

Ja så tänker jag med, själv brukar jag tänka att så fort jag har över en viss summa på buffertkontot så investerar jag det i aktier. Jag har också månadssparande i fonder.
 
Min huvudbank är Danske Bank, då vi fick bra erbjudande när vi flyttade vårt bolån. Så där finns lönekontot, hundkonto, gemensamtkonto samt buffertkonto.

Långsiktigt sparande är uppdelat på Avanza och Nordnet, i mest fonder men även lite aktier.

Sen har jag ett AMEX kreditkort, OKQ8 Visa kreditkort samt Klarnakortet. Sistnämnda används enbart utomlands pga inget växlingspåslag. Eftersom jag har kreditkort har jag alltid pengar åtkomliga i en nödsituation, krediten på AMEX är så pass stor att den kan täcka det mesta som kan tänkas behövas i en nödsituation. Alla dessa tre kort är gratis.

Skulle aldrig ha hela mitt sparande på ett vanligt sparkonto med den typ obefintliga räntan vi har nu, tycker inte att det håller som argument att man har det pga behöver pengar fort eftersom det går att lösa på andra sätt. Bättre att ha sitt sparande i något som ger mer avkastning 😊
 
Min huvudbank är Swedbank, där ligger transaktionskontot jag får lön till, samt de sparkonton jag har rörliga pengar i. Jag har lån på SEB, samt mitt Circle K-kort är kopplat till SEB. Och så har jag Nordnet till aktierna och pensionssparandet.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag satte in pengar i mitt o min partners gemensamma konto i en annan bank. Trodde jag. Nu när jag gick in och tittade fanns de inte...
Svar
12
· Visningar
980
Senast: nullo-modo
·
Juridik & Ekonomi Vi är på jakt efter ett gemensamt sparkonto med bra ränta. De flesta konton verkar vara gå att vara en person som har tillgång, vi vill...
2
Svar
20
· Visningar
1 017
Senast: Clabbe
·
Juridik & Ekonomi Varför behöver banker så lång tid på sig att föra över pengar mellan varandra när Swish klarar det på nån sekund?
2
Svar
23
· Visningar
1 246
Senast: MiaMia
·
Samhälle Sett uppdrag granskning nu ikväll och blir illamående över dessa avskum rent ut sagt som lurar främst äldre personer. Samtidigt har jag...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 962
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp