Bänkdiskmaskin

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare pepp
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 750

pepp

Trådstartare
Vad finns det att tänka på när man ska köpa en bänkdiskmaskin? Finns det vissa märken man ska undvika och andra att föredra? Lönar det sig att köpa en begagnad?

Sv: Bänkdiskmaskin

Jag skulle aldrig köpa en begagnad för man vet aldrig hur folk skött den. Dessutom finns det idag så billiga bänkdiskmaskiner. Min sista köpte jag för 1500:- på Rusta. Det är en Atlas. Jag har haft den i snart 3 år och den har aldrig krånglat.

Jag tror absolut att det lönar sig att köpa begagnat! De flesta (och även jag) har använt den i något/några år, men har nu flyttat till hus och har en stor där. De håller ju mycket längre, så att betala halva priset (ca) för en lite äldre tror jag inte är farligt alls. De mer kända märkena (Bosch, siemens) är ju dessutom tystare och drar mindre energi (vår är energiklass A).
Och för övrigt är det nog det bästa köpet jag gjort någonsin, SÅ mycket smidigare med maskin! :bump:
Vi har en Bosch, och den är vi väldigt nöjda med.

Mitt begagnatköp har verkligen varit bra, har suttit och funderat ett tag och tror att det är en Bosch jag har. Jag gav 900 för snart 5 år sedan, och visserligen har den det senaste året fått några "anfall" av oljud, men det var ett tag sedan nu. Kommer nog att kolla efter en begagnad igen när den lägger av.

/AA

Jag köpte en billigt, en ny, den skramlar som attan, så det skall man nog kolla. Oavsett ny ell. beg.

Om den ska anslutas till vattenkranen så kanske kranen/annan grej behöver bytas ut pga högre vattentryck (eller nåt...läst det nånstans).

Vi köpte en ny, blev en bosch och vi är väldigt nöjda. Dock var det lite krångel med att fixa anslutningen men tillslut gick det!

Förstår inte att vi väntat i tre år på detta, aldrig mer handdisk...

Liknande trådar

Fordon Jag är inne på att köpa mig en cykel, tänker en damcykel med kort för att kunna ta mig kortare sträckor. Jag bor i lägenhet med tillgång...
Svar
8
· Visningar
268
Hemmet Vad har ni för utemöbler? Vilket material och hur förvarar ni dem mellan säsongerna? Tar ni hand om dem på något sätt? Jag har aldrig...
Svar
17
· Visningar
929
Senast: cassiopeja
·
Hemmet Inser att jag måste köpa mig en "vanlig" dammsugare, då jag bor i en etta känns det inte värt att köpa en ny robot, då min gått sönder... 2 3
Svar
44
· Visningar
1 066
Senast: Bison
·
Hemmet Ja. Jag behöver köpa en ny bäddmadrass och jag tror nog att jag bara har köpt en bäddmadrass i hela mitt liv. Jag står och velar mellan...
Svar
7
· Visningar
572
Senast: mysboll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21
  • Bästa fysiska ridsportbutiken?