BankID vid Instabox

Gosa

Trådstartare
Jag har fått paket i Instabox och uppmanas via sms och mail att trycka på en länk och logga in på bankID för att få min pinkod till boxen. Är första gången för mig och har försökt googla och allt verkar ok men är ändå osäker. Jag väntar paket från denna avsändare idag, så borde inte vara en bluff, eller?
 
Jag har fått paket i Instabox och uppmanas via sms och mail att trycka på en länk och logga in på bankID för att få min pinkod till boxen. Är första gången för mig och har försökt googla och allt verkar ok men är ändå osäker. Jag väntar paket från denna avsändare idag, så borde inte vara en bluff, eller?

Nej det är normalt att vissa avsändare kräver bank-id. Vet att jag fått legga mig med bank id vid dyrare elektronik etc.
 
Nej det är normalt att vissa avsändare kräver bank-id. Vet att jag fått legga mig med bank id vid dyrare elektronik etc.
Det låter bra. Detta kostade bara 220 kr och avsändare mailade dock: "När paketet är framme får du ett SMS med pin-kod, adress och öppettider." Så inget om bank-ID där, men det verkar ju normalt då jag får nog lita på det.
 
Det låter bra. Detta kostade bara 220 kr och avsändare mailade dock: "När paketet är framme får du ett SMS med pin-kod, adress och öppettider." Så inget om bank-ID där, men det verkar ju normalt då jag får nog lita på det.

Är det första gången du använder instabox? Jag har för mig att jag också fick legitimera mig då. Likadant om man inte har kunnat skicka ut bekräftelse via mail, då har det alltid varit en extra runda säkerhet i mobilen istället.
 
Fick just ett sådant sms igår och får lite dåliga vibbar av att använda mitt bank-id sådär på uppmaning men ser i sms-historiken att jag gjort det förut (länge sen jag använde instabox). Det där smset måste skapa så mycket oro och frågor till instabox.
 
Är det första gången du använder instabox? Jag har för mig att jag också fick legitimera mig då. Likadant om man inte har kunnat skicka ut bekräftelse via mail, då har det alltid varit en extra runda säkerhet i mobilen istället.
Ja, det är första gången. På instabox hemsida står att det är vissa avsändare som kräver det. Så kanske detta företag gör det, även om de inte skrev det i bekräftelsemailet.
 
Fick just ett sådant sms igår och får lite dåliga vibbar av att använda mitt bank-id sådär på uppmaning men ser i sms-historiken att jag gjort det förut (länge sen jag använde instabox). Det där smset måste skapa så mycket oro och frågor till instabox.
Ja, jag får också lite dåliga vibbar men det verkar ju vara vanligt ändå.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 889
Senast: Niyama
·
IT & mobiler Höll på att få ett gäng paket returnerade precis för jag inte hämtade dem. Enda orsaken det löste sig var att postnord skickade ett sms...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 376
Senast: Zpunk
·
IT & mobiler Har försökt flera gånger, olika tidpunkter, olika dagar, vardag, helg, men kommer bara tillbaks till inloggningssidan efter att jag...
Svar
15
· Visningar
744
Senast: Targa
·
Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 839
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Ridskoleryttare
  • Vad gör halvblodsägare?

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp