Bukefalos 28 år!

Bannad i en facekbookgrupp, är det en nyhet?

Nebraska

Trådstartare
Jag är admin till en fbgrupp och ibland måste man ju tyvärr ta bort personer som verkligen inte har förmågan att sköta sig. Inga konstigheter med det. Men jag blev lagomt förvånad när vi bannade en lite halvkänd person inom ämnet i gruppen och en journalist kommer in och frågar om saken. Är det nåt som brukar hända?
 
Tja lite nyhetsvärde kan det ju ha om en känd profil inom vad-det-nu-må-vara är inne på nätet o beter sig så illa att vederbörande blir kickad.. tänker jag sådär teoretiskt? Men aldrig hört om det.
 
Idag när hela världen är tillgänglig på ett sätt den aldrig varit förut, sitter så kallade "journalister" på sin röv hemma på redaktionen (i bästa fall) och letar rubrikmaterial på facebook och samma media torkar tårar med sina pluskonton och ynkar sig om en branch i kris. Nämen ojdå!

Nej, det förvånar mig inte att det betraktas som nyhetsmaterial.
 
Jag är admin till en fbgrupp och ibland måste man ju tyvärr ta bort personer som verkligen inte har förmågan att sköta sig. Inga konstigheter med det. Men jag blev lagomt förvånad när vi bannade en lite halvkänd person inom ämnet i gruppen och en journalist kommer in och frågar om saken. Är det nåt som brukar hända?
Det behöver inte vara en nyhet i sig. HELT utan att veta vad du pratar om så skulle jag säga att det skulle kunna vara en kontroll av en uppgift som kanske leder till EN mening i ett större sammanhang om personen. Typ "Hen har dessutom blivit utslängd från en facebookgrupp i ämnet".

Men banningen i sig skulle också kunna vara en nyhet, typ om Kent Ekeroth blev bannad från en av sina egna hatgrupper. Dock har jag svårt att se dig administrera en sån grupp :D
 
Det verkar vara poppis att snappa upp saker från fb och sen skriva med stora rubriker i Lajkat och såna avknoppningssajter. Jag är med i flera föräldragrupper och det händer ofta att inlägg som någon skrivit där basuneras ut i Expressen eller Aftonbladet sen.
 
Det verkar vara poppis att snappa upp saker från fb och sen skriva med stora rubriker i Lajkat och såna avknoppningssajter. Jag är med i flera föräldragrupper och det händer ofta att inlägg som någon skrivit där basuneras ut i Expressen eller Aftonbladet sen.
Jag blev uppringd av Expressen efter en bild på fb av min ansiktsbehandling med Efudix (mot solskador) - hur den reportern hittat min fb-sida är en gåta.
 
Det verkar vara poppis att snappa upp saker från fb och sen skriva med stora rubriker i Lajkat och såna avknoppningssajter. Jag är med i flera föräldragrupper och det händer ofta att inlägg som någon skrivit där basuneras ut i Expressen eller Aftonbladet sen.
Ja, och något jag är trött på i den genren är alla svårkontrollerade hjältehistorier. Vem som helst kan ju faktiskt skriva på sin fb att "idag såg jag en handikappad unge få en örfil på bussen men jag gick emellan och kastade ut gubbjäveln som gjorde det". Nu tror jag visserligen inte att sådana stories blir nyheter HELT utan kontroll, men en del av dem jag sett verkar ha slunkit igenom lite väl lätt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 899
Senast: skiesabove
·
Juridik & Ekonomi Tog ett registerutdrag från SPAR (Statens person- och adressregister) förra året och såg till min förvåning att Åklagarmyndigheten...
Svar
19
· Visningar
1 709
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 138
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 334
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp