Bara en drom...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jillybean

Trådstartare
Jag hade en drom inatt och jag tanker skylla pa alla barnafodseltradar jag last har (till en viss del) :smirk:
Jag dromde namligen att jag fick barn. En liten tos med massor av har och blabarsbla ogon. Drommen var oerhort realistisk, jag gick igenom hela forlossningsarbetet med varkar och hela koret och slutklammen var en vaginal fodsel, nagot som jag aven i verkliga livet bara kunnat dromma om. Bebisen torkades av, lindades in i en filt och lades i mina armar. Hon ammade en stund och jag snusade bebishar och njot av detta lilla underverk. Jag ville inte alls vakna men verkligheten slog till som vanligt halv sju och det var bara att masa sig upp.
Just nu sitter jag har med en klump i magen och en kansla av en otrolig saknad och tomhet. Jag ska namligen in pa sterilisering om nagon manad. Det blir inga fler barn for mig. Det ar ett logiskt och realistiskt beslut dar hjartat inte har nagot att saga till om. Istallet far jag noja mig med att lasa era tradar och dromma.
Till er alla som nyligen fatt barn: GRATTIS!!! Njut av era sma!!
Till er som vantar barn: GRATTIS!!! Underverket ni bar pa kommer att ge er mer gladje och karlek an ni kan ana.
Jag tanker pa er alla.
 
Sv: Bara en drom...

Varför sterilisering och inte något preventivmedel? jag är bara nyfiken och du behöver inte svara ifall du inte vill.
 
Sv: Bara en drom...

Jag har gatt pa Depo Provera de senaste 3 aren men blivit avskrackt av den senaste tidens skriverier om sidoeffekterna. Piller ar jag for gammal for, roker dessutom. Spiral far jag otroliga blodningar av. Kondomer litar jag inte pa. Det var de logiska skalen.

De realistiska ar att jag ar snart for gammal, har tva barn som ar 12 & 7 (orkar jag verkligen borja om?), var ekonomi ar i botten och det kommer att ta tid innan det rattar till sig. Maken ar nykter sedan 9 manader tillbaka men risken for aterfall finns ju. Vore det rattvist att skaffa ett barn till? Jag tycker inte det, varken mot barnet eller ovriga familjen.

Tyvarr sa ar hjartat varken logiskt eller realistiskt, det vet bara vad det vill ha.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp