Bukefalos 28 år!

Bara en liten skriva-av-mig-tråd...

Status
Stängd för vidare inlägg.
C

corona

Känner bara för att skriva av mig lite...

Blev gravid i höstas, missfall i januari...
Sambon ville försöka direkt igen, men vi var snart överens om att vi skulle vänta tills jag hade fast anställning... :crazy:

Nu kommer jag få det om en vecka!!! :banana: :banana: :banana:
Sen har jag sagt, att eftersom jag mådde så förbenat illa under min förra graviditet, vill jag inte vara gravid i sommar, utan vi kanske skulle vänta tills hösten...

Men samtidigt så vill jag inte vänta...det tar ju tid innan det "tar sig" också... :smirk:

Vet inte vad jag vill ha sagt med denna tråd heller...

Arbetskamraten fick en underbar liten Tuva i veckan...
Ska träffa en god vän i helgen, som jag sällan träffar... Hon ska ha "knott" i augusti..
Jag är fortfarande lite bitter över missfallet... :crazy: Vad händer om jag börjar lipa? Eller "går lös på henne" och börjar slå på henne :eek: :smirk:
Nej, det ska bli kul att se henne... det är ju inte hennes fel att hon ska ha barn och inte jag... :crazy:

Men man är bra sugen på att "sätta igång" att baka bebis...
Det tar ju sådan tid innan den är färdiggräddad... :D


Oj oj oj...svamlig tråd... :confused: :)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Bara en liten skriva-av-mig-tråd...

corona skrev:
Men samtidigt så vill jag inte vänta...det tar ju tid innan det "tar sig" också... :smirk:
Jag ville inte heller vara gravid över sommaren, allra helst inte när det är som varmast och "rötmånad", är redan kännslig för värme. Tycker dessutom "synd" om decemberbarn. Men jag resonerade som du, att det tar nog tid att baka bebis!
....

......men, nej det tog sig på första försöket, ett december barn och super gravid i slutet av sommaren :crazy: .

Så man ska nog räkna med att det KAN ta sig fort, men inte bli besviken OM det inte gör det.

Vad gäller din arb. kamrats bebis, jag tror inte att du kommer att balla ur, utan bara vara glad för din väns skull, men då utgår jag från mig själv.

Du kan ju öppenbart bli med barn. Att du fick missfall ska du förska se som ngt. positivt, det var ju troligast ngt. fel på fostret som gjorde att det var odugligt. För mig är det lättare att se det så iallafall!

Lycka till :bump: !
 
Sv: Bara en liten skriva-av-mig-tråd...

Thindra skrev:
Jag ville inte heller vara gravid över sommaren, allra helst inte när det är som varmast och "rötmånad", är redan kännslig för värme. Tycker dessutom "synd" om decemberbarn. Men jag resonerade som du, att det tar nog tid att baka bebis!
....
På ett eller annat vis är man alltid gravid på sommaren... Och att vara höggravid i juli är ingen höjdare kan jag berätta... Så kör på det som känns bäst för er och bekymmra er inte så mycket om vilken tidpunkt man blir gravid.
 
Sv: Bara en liten skriva-av-mig-tråd...

Shit hur läser jag, det måste vara något fel, jag trodde det var värsta kannibaltråden :crazy:
"Bara en liten SKIVA av mig-tråd" :o :D :D Förlåt.
 
Sv: Bara en liten skriva-av-mig-tråd...

Gå på din absoluta känsla.
(Jag vet vad jag läser mellan raderna i ditt inlägg ;) )
 
Sv: Bara en liten skriva-av-mig-tråd...

Jag ska ha i augusti och tycker än så länge att det verkar jättepraktiskt....
Inte massa tjocka kläder.....
Hästarna på sommarbete, inte en massa mockning....
Kommer på många fler fördelar, det gäller ju som sagt att vara positiv!
Kör på tycker jag! :)
 
Sv: Bara en liten skriva-av-mig-tråd...

:bow: Tack för era svar!!
Ska kanske inte fundera så mycket som jag gör, inte oroa mig så mycket, utan "köra lite mer på känsla"... :)
 
Sv: Bara en liten skriva-av-mig-tråd...

Jag håller med dig! Det är jättebra att vara höggravid under sommaren. Förra ungen föddes i slutet av januari, och det var kalas att glida omkring och bada, ligga och läsa på stranden, äta glass och plocka jordgubbar. Och så bra att slippa köpa en massa dyra mammakläder!
Jag tycker att det var jobbigare denna gång att vara gravid under vintern, vilket kanske berodde lite på att allt är lite tyngre på vintern med mest kanske på att det var jobbigt att vara gravid med en liten buskille som ville göra mer än jag orkade med.
Men kör på du! Man kan ju i alla fall inte planera när man ska vara gravid! (Kunde man det skulle jag nog inte ha några barn än...:-)
 
Sv: Bara en liten skriva-av-mig-tråd...

corona skrev:
Vad menar du?? :crazy: :confused:

Att du inte alls är svamlig
Att du någonstans redan vet hur du ska göra,
Att egentligen spelar det ingen roll när på året man är gravid.

Men att det är ett stort steg när man har eran erfarenhet.
:bow:
 
Sv: Bara en liten skriva-av-mig-tråd...

*snyft* :cry:

Det gjorde mig rörd, att du visste det bättre än mig...
När du skrev det kände jag "Aha!"... :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
23
· Visningar
1 365
Senast: Bison
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 609
Hästhantering Dottern tävlar ridskoleponny. I höstas åkte vi några gånger och då tog lastningen 5-10 min men han gick på tillslut. Igår var han en...
Svar
0
· Visningar
1 655
Senast: Ninnurur
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 278
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp