bara o starta nationell eller?

Joyride

Trådstartare
Jag funderar på och ev vara med på en nationell tävling och undrar om man måste kvala för att vara med. (110-120 häst)

(har tidigare tävlat nationell(7år sen) men tänkt om det gjort ändringar)

Sv: bara o starta nationell eller?

nix det behöver du inte.
Men jag har för mig att man måste ha någon flefri runda i 1,30 för att få lov att tävla 1,40 på nationell. Men på de lägre höjderna är det fritt fram!

*lånar!*
Då kan ju jag passa på å fråga vad det lägsta man kan tävla på natinell nivå med stor häst är? 1.10m?

Docka skrev:
*lånar!*
Då kan ju jag passa på å fråga vad det lägsta man kan tävla på natinell nivå med stor häst är? 1.10m?

Det beror väl på vad som står i proppen! :p Men på ponny är LA lägst på nationell vad jag vet så rimligtvis bör det vara 1,20 på häst.

det är fritt fram att starta på nationellt (såvida det inte står typ "denna tävling är endast öppen för..." på proppen, däremot behöver man kvala för att få starta på elit-tävling.

Det beror på det.. Finns nationella 1.00 också, dock brukar de lägre klasserna (upp till 120) vara öppna för unghästar bara på de flesta nationella.. Finns dock en hel del öppna för "gamlingar" också:)

Liknande trådar

Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
985
Senast: fio
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 496
Senast: Edla
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
1 018
Senast: Blyger
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 632
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka