barbacka sadel ???

martinique

Trådstartare
Vart helkär i en kompis barabacka sadel som hon har till sitt kallblod å tänker kanske köpa en den e super härlig å sitta i me fram å bakvalv liknade stöd i fårskin super ullig å mysig :) å går att ha stigläder på... men nu till min fråga tänkte ju köpa en då de inte finns nån bomvid som kan bli fel å så vidare men hur bra e de att rida i en barbacka sadel jämt ??? ha ju ett varmblod me rätt lång rygg å e lite rädd att han ska få ont i ryggen då han gått på travet tills nu ha han ju inte så vider bra ryggmuskler för att bära ryttare än... har ju hört att man inte ska rida barbacka på omusklade hästar ??? älskar ju att rida barabacka :bump: :bump: :bump:

Sv: barbacka sadel ???

Om du rider barbacka någon gång i veckan kan säkert inte skada. Tänk bara på, om du skaffar dig denna fårskinnssadel, att det är inte bra att sitta upp med stigbygeln. Remmen över ryggen trycker för mycket på ryggraden. Likadant att stå upp i stigbyglarna. Jag har också blivit kär i denna sadel och har funderingar på att skaffa mig en. Älskar att rida barbacka.:)

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
645
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 033
Senast: Tora
·
Utrustning Hej! Jag har en fundering, min häst har börjat få skav av schabrakkanten så har bokat tid för sadelkoll och tänkte att jag fram tills...
Svar
5
· Visningar
929
Senast: Buck
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 344
Senast: lillamy73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Hingstvalsfunderingar 2025