barbacka !!!!

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Fullblod_lover
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 40
  • Visningar Visningar 2 611
F

Fullblod_lover

Hur ofta rider in barbacka ? Jag rider mellan 2-4 gåner i vekan ...!
Hur många gånger i vekan rider ni barbacka ?

Sv: baraback !!!!

Jag skrittar ut och myser i skogen barbacka när andan faller på..
nån gån per månad kanske...
Fick rida barbacka så jag klarade mig förra vintern då jag inte hade ngn passande sadel :crazy:

Aldrig. Häst med hög manke, rak rygg och vass ryggrad som gärna slänger sig tackar min bak nej till. :angel:

99% av det jag rider när jag rider ENSAM rider jag barbacka.

Om jag rider ihop med någon så tenderar damen att bli lite för laddad och då vill jag ha sadel.

Hon är som gjord för att sitta barbacka på mjuk och lagom rund som en soffa helt enkelt plus att jag slipper STRESSEN i henne som hon får vid sadling

Anna-Carin

jag rider dressyr barbacka typ minst 2 gånger i veckan och skrittar ut barbacka en gång i veckan:D

jag rider dressyr barbacka minst 2 gånger i veckan och skrittar ut barbacka en gång i veckan :D

Aldrig. Häst med hög manke, rak rygg och vass ryggrad som gärna slänger sig tackar min bak nej till. :angel:

Varför inte vika ihop en tjockare filt, eller ta schabrak, fårskinnspad eller dyl + en täckesgjord... det gör jag för bekvämligheten ;)
och för att trycket ska jämnas ut lite

Nej, jag skulle ändå flyga åt skogen om hon gör ett av sina vanliga Hjälp ett löv flyg åt sidan-ryck, så jag håller mig till sadel jag. :D

Mitt sköna halvblod går det utmärkt att rida barbacka på.
lättare att sitta kvar om de har lite ryggrad.

Jag rider i princip alltid barbacka.
Har en barbackagjord som används flitigt. Känns lite säkrare att ha fötterna i något utifall pålle skulle hitta på nåt bus. Rider alltid utomhus, i skogen.
Har sadel -lar å använder dem ibland. Tex om jag ska träna för någon. Men det händer att jag tränar för tränare barbacka oxå.
Har ridit "alla" mina hästar mestadels utan sadel, funkar -at bäst så.
Rider skolor, samling, längning, byten, ja allt förutom bommar och hoppning barbacka. Ingen har tagit skada, tvärt om... :)

Jag ska köpa en "riktig" barbacka sadel när jag får råd.

För att få LITE bättre stöd och samtidigt värmen från fårskinnet

Anna-Carin

så ofta som det går, typ jämt förutom när det ska tränas ngt speciellt

Jag rider alltid barbacka på min fjording och ahr så gjort i över ett års tid. Har inte hittat någon sadel som passar både honom och mig och nu avskyr jag att rida med sadel....

Jämt. Ponnyn har musklat om sig så sadeln ligger inte som den ska längre... Lite jobbigt att träna barbacka dock men det går;)

Jämt. Ponnyn har musklat om sig så sadeln ligger inte som den ska längre... Lite jobbigt att träna barbacka dock men det går;)

men de är ju inget fel att rida barbacka ! för hästen musklar sig bäre då å en själv får bätre balans !! Jag älskar att rida ut på långturer me varm choklad o macka :d mums filli baba smasens !!! o sen vi köppte min lila polle från ridskolan så hadde hon förut normal bom på
sin sadel o nu :angel: har den blivit ganska ordenkligt vid :angel:
Men hon har fåt bäter muskler nu också !! o ja e lycklig me min barbacka häst:banana: :bump:

Någon gång i veckan blir det i alla fall... Skrittturer i skogen för det mesta, tycker det är för kallt för att rida med sadel. Men det gäller att hålla i sig, för helt lugn är hon inte.

Hej, rider rätt ofta på sommaren barbacka. Men för övrigt så kanske bara en gång i månaden. Har en bekväm islandshäst att sitta på... :D

Nästan aldrig på valacken, han har en tendens att flyga hit och dit och upp och ner.. har alltid grimskaft runt halsen. Mest skritt, har travat lite barbacka men han rör ryggen så jädra mkt så jag orkar inte sitta på honom och trava.. Skrittade faktiskt en hel timme barbacka idag på honom, förbi hästhagar och massa hus med ungar som var och åkte pulka, han var jätteduktig, hoppade till lite bara. :)

På stoet är det bara att sitta och ta det lugnt och proa ibland. :D
Henne rider jag varannan gång sadel/barbacka ungefär, så en gång i veckan nånting. Alla gångarter men vi travar inga längre sträckor.

Liknande trådar

Träning Utbildning av ponny. Jag har nyligen köpt ett 6-årigt russ som inte gjort så mycket hittills. Han är snäll och min dotter kan rida...
Svar
14
· Visningar
1 107
Senast: TinyWiny
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 724
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag... 2
Svar
22
· Visningar
3 219
Senast: Claraclara
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
452
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka