Barbackapad

Om man använder pad eller något annat underlägg att sitta på när man rider är det de facto inte barbacka längre....

Undrar vart ryttar kunskapen är på väg när man söker sådana hjälpmedel (gärna med stigbyglar) används.

För mig är barbacka ridning i alla gångarter utan allt förutom grimma och två grimskaft...
Åh jag blir lite full i skratt av sånt här😅. Min ena vän har sen ett antal år ridit utan sadel på sin ena häst. Häst gillar helt enkelt inte sadel längre. Att hon köpt en barbackapad beror i synnerhet på fällningstider. Häst är mer känslig i pälsen och håren letar sig in ö v e r a l l t. Och ja, hon rider alltid i grimma, när hon inte bara har halsring. Det är väldigt au natural även med en barbackapad.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har en fundering, min häst har börjat få skav av schabrakkanten så har bokat tid för sadelkoll och tänkte att jag fram tills...
Svar
5
· Visningar
808
Senast: Buck
·
Gravid - 1år När började ni rida igen efter graviditet och förlossning? Hur kändes det? Skrittade du bara i början eller red du i alla gångarterna...
2
Svar
29
· Visningar
2 178
Senast: McFlurry
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 115
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 892
Senast: Nox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp