Barbackasadeln

Sv: Barbackasadeln

o jag som svarade så bra på den ;)

Ungefär så här skrev jag, tror jag :o :

Jag tror nog att den är lite tryckutjämnande men inte att jämföra med en vanlig sadel (med eller utan bom).

Jag har fått för mig att stigläderfästena sitter långt fram i barbackasadlar/paddar vilket gör att man hamnar i stolssits - inte bra :mad: Men om det verkligen är så är ingenting jag med säkerhet vågar uttala mig om!

Ok tack för att du svarade igen då! :)
Jo att det inte är samma stötdämpning som med sadel kan man ju förstå. Men jag vill absolut inte ha en bomsadel till min häst. Han ska bygga muskler nu och då vill jag inte hålla på o byta sadel.

Man behöver ju inte heller ha stigbyglar på den.
Men kanske bättre jag köper en billig bomlös då..

Jag tror du får bättre stöd i en bomlös - de är ju dessutom mer stadiga än en barbackapad.
Tänk bara på att ha en pad under sadeln så du får en ordentlig kanal för ryggraden!

Lycka till! :)

Liknande trådar

Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning Tidigare i år beställde jag barfotaboots till min häst. De var nya, men när jag fick dem var det rätt uppenbart att de hade varit hemma...
Svar
2
· Visningar
754
Senast: Cattis_E
·
Bukefalos Jag försökte svara och sedan multicitera ett inlägg men det dyker aldrig upp någon text eller ruta i svarsrutan där den ska dyka upp...
Svar
3
· Visningar
1 010
Senast: Gunnar
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 464
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31