Barefoot London

Nomina

Trådstartare
Hej alla!
Jag är lite sugen på att köpa en Barefoot London till min fjording som ska ridas in. Han är rund, har bred och vääldigt låg manke (nästan ingen alls skulle jag vilja säga) och kort rygg. Ganska typisk fjording helt enkelt.

Skulle denna sadeln kunna passa på honom?

I så fall, vad för pad rekommenderar ni att ha under och vad för stigläder ska man ha till? :O Har ingen erfarenhet av bomlösa sadlar tidigare, men har läst massor och kommit fram till att det nog vore det ultimata för oss tills han har musklat sig och växt färdigt (han är 3 år). Sedan tänkte jag lägga lite mer pengar på en bomsadel när vi ska börja hoppa och sådant istället, då kan vi förhoppningsvis ha den längre.

Sv: Barefoot London

Tillägg:
Skulle i så fall ha stl. 1 (51 cm lång) eftersom jag själv är stl. S i ridbyxor.

Jag har en Barefoot London och trivs kanon med den. Jag har storlek 1 på sadlen och har storlek 38 i byxor.

Stiglädren är av den mjuka sorten. Det måste man ha för man har ju spännet där nere istället för under kåpan.

Paden under sadlen är den pad som hör till just den sadlen. Jag beställde den samtidigt.
Det är en islandshäst jag har.

Jag hade str 0 i min London, har 34/36 i byxstr hade lite utrymme att röra mig på

30995190.jpg

str. 1 blir för stort i sätet.

Har inte hittat någonstans där den går att köpa i stl. 0 :O
Bara stl. 1 eller 2.

Knepigt. Dock har jag nog hellre lite för mycket plats än för lite, tror jag. Vill kunna ha termobyxor utan att det blir trångt :angel:

Det låter bra :D
Den paden jag hittat som står att den ska vara till Barefoot London ser inte alls ut som din :O Mer schabrakformad, fast inte helt och hållet. Dock vill jag nog helst ha en helt schabrakformad pad ifall det går att hitta någon bra. Har lite svårt för vojlockar och allt som ser ut som det :crazy:

Jag har bara kollat på svenska sidor, det känns tryggare att köpa därifrån. Tänkte kolla lite på begagnat också, ifall det finns något i bra skick :)

Tänkte åka bort till våran lokala hästsportaffär någon dag och se ifall de har någon hemma eller ifall de har någon uppfattning om vilken storlek som skulle passa mig bäst. De vet vad jag tycker om för sadlar med då jag känner dem väl och har köpt sadlar där många gånger tidigare, så de kanske kan svara på om det överhuvudtaget är något att fundera på för min del också :D

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
186
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
443
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
706
Senast: cowgirl81
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 302
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka