Barefoot-sadlar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare poison_girl91
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 273
P

poison_girl91

jaha, nu kommer den här eviga bomlösa-sadlar diskussionen upp igen:smirk: jaa, de e så att jag har kollat mycket på barefoot-sadlarna, och undrar om någon använder en sån? E dom bra? Jag har kollat både Cheyenne och London, och jag tror att den senare är mer i min smak, då jag är "dressyrmänniska";) hrm, jo men som sagt, någon som har erfarenheter av barefoot-sadlarna?:angel:

Sv: Barefoot-sadlar

Jag älskar mina barefoot sadlar. Jag har tre; cheyenne, nevada och london.
Min favorit är londonen.Den ger ju mer stöd än de andra men alla är supersköna att rida.
Stabila, mjuka och följsamma.
:love:

vad bra:) ja, jag har mest kollat på london... har du hoppat med nån av dom här sadlarna? i princip borde london vara bäst, eftersom den har knästöd.. alltså med hoppa menar jag ju förstås bara småhinder:D och vad har du betalat för dina sadlar?

Vilka av dessa tre sadlar är smalast att sitta i?
Jag har förstått att det kan kännas ganska brett att rida bomlöst, åtminstone för den ovana.

Hej,

Vi bara älskar våra Barefoot sadlar :love: Har en brun Barefoot Cheyenne och en svart Barefoot London. Helt underbara båda två!!

~Ingrid

lånar knapp.. att sitta brett är jag van vid iom att jag rider mkt i min w-sadel och do är breda=) Jag tycker dte är skönare att rida på en bred sadel än en sadel som är vass å smal:crazy:

Jag hade en, men den sålde jag till en annan här på buke. Den var lite bred för min smak, lite "rumplappsvarning", men skön och go att sitta i :)

Jag har hoppat småhinder med cheyennen. Men jag är inte så beroende av stöd.
Jag tycker londonen känns lite smalare att sitta i än de andra. Beror säkert på vilken häst man har.

Hmmm jag minns inte första sadelns pris. Men nevadan betalade jag 7500 för. Och londonen kostade 5995 kr.

Liknande trådar

Hundhälsa Jaa, jag igen… Otur som få har vi nu… Började med hornhinneskada, vid tredje återbesöket som var i torsdags så hade vi hornhinneskada...
Svar
9
· Visningar
3 655
Senast: Fibusen
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 353
Senast: lillamy73
·
Lantbruksdjur Hej alla fårägare. Efter ett längre uppehåll i fårägandet skaffade jag fem stycken Gotlandslamm i höst som jag provisoriskt inhyste i en...
Svar
15
· Visningar
4 358
Senast: Efwa
·
Hästmänniskan Jag undrar om någon har testat att använda märk-DNA till dyr utrustning? I så fall får ni gärna dela med er av hur det fungerat, har ju...
Svar
2
· Visningar
1 089
Senast: nickan1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V