Bellafjella
Trådstartare
Hej. Är nu ganska säkert inne på att köpa en Barefoot Cheyenne och kollade lite på vad de kostar men upptäckte (när jag strulade runt lite på nätet) att jag kan köpa sadel + Grandeur-pad ca 1400 kr billigare på ett ställe i Danmark.
Det roliga var att det faktiskt inte var så långt från där jag bor så om jag vill kan jag lätt åka över sundet och hämta den själv
Nu undrar jag bara: Ni som har Barefoot-sadel - Är Grandeur padden
tillräckligt stöt- och tryckfördelande?
Hästen har en "normal" manke dvs varken för hög eller för låg och ryttaren väger ca 55 kg.
Barefootsadeln som säljs i sverige är väl tillverkad av s k
nubuckskinn och då undrar jag om någon har nåt speciellt att säga om det? Är det jobbigt att sköta?
I Danmark har de förutom nubuck även samma sadelmodell fast i "vanligt" blankt skinn också. Tänkte att det kanske är lättare att
t ex torka av. Någon som har den modellen? (Den blanke modellen är lite dyrare)
Ni som älskar era Barefoot-sadlar: Kan ni komma på något negativt?
Är ni fler därute som hittat billigare sadlar utomlands? Ni får gärna tipsa om var?
Det roliga var att det faktiskt inte var så långt från där jag bor så om jag vill kan jag lätt åka över sundet och hämta den själv

Nu undrar jag bara: Ni som har Barefoot-sadel - Är Grandeur padden
tillräckligt stöt- och tryckfördelande?
Hästen har en "normal" manke dvs varken för hög eller för låg och ryttaren väger ca 55 kg.
Barefootsadeln som säljs i sverige är väl tillverkad av s k
nubuckskinn och då undrar jag om någon har nåt speciellt att säga om det? Är det jobbigt att sköta?
I Danmark har de förutom nubuck även samma sadelmodell fast i "vanligt" blankt skinn också. Tänkte att det kanske är lättare att
t ex torka av. Någon som har den modellen? (Den blanke modellen är lite dyrare)
Ni som älskar era Barefoot-sadlar: Kan ni komma på något negativt?
Är ni fler därute som hittat billigare sadlar utomlands? Ni får gärna tipsa om var?